The Crew zowel 30 als 60 frames per seconde op pc

Gisteren wisten we te melden dat er onduidelijkheid was over de framerate van de pc-versie van The Crew. We kregen vandaag een mail van Ubisoft met een bevestigend antwoord hierover. De game is zowel in 30 als in 60 frames per seconde te spelen, echter voor de closed beta is gekozen voor 30 frames per seconde, zodat alles zo soepel mogelijk zou afspelen.

De tweede closed beta voor pc is tot en met vandaag te spelen, mits je hiervoor toegang hebt. Rond eind september volgt ook een new-gen beta voor PlayStation 4 en Xbox One, hiervoor kun je je hier aanmelden. De uiteindelijke game verschijnt op 11 november voor pc, Xbox 360, Xbox One en PlayStation 4.

  1.   
    Fabianb's avatar

    Waarom wordt er eigenlijk gelockt op 30 FPS en niet gewoon het maximaal haalbare?

  2.   
    Koen's avatar

    Omdat Ubisoft

  3.   
    3333/3333's avatar

    is gekozen voor 30 frames per seconde, zodat alles zo soepel mogelijk zou afspelen.

    Diegene die dit namens Ubisoft heeft gezegd zouden ze op staande voet moeten ontslaan.

  4.   
    Daan's avatar

    Hij haalt vaak de 30 frames per seconde niet nee, want hij stottert best vaak tijdens de beta. Hopelijk is de new-gen beta beter. 🙂

  5.   
    3333/3333's avatar

    Persoonlijk denk ik dat de 30 fps cap bij de beta damage control is wat betreft de marketing rondom de game.

    Als ze geen limiet hadden ingesteld en mensen haalde zelfs dan nauwelijks 30 fps met high end hardware, dan was dat echt hele slechte reclame. Nu kunnen ze zeggen dat ze bewust de framerate gelimiteerd hebben. De basis van de game is zo gammel als wat, het leek meer een op pre-alpha dan een beta versie zo’n paar maanden voor de release.

  6.   
    Daan's avatar

    Tijdens de beta moest ik de grafische settings ook op het laagst zetten. De fps bepaalde de snelheid van jouw auto, waardoor je telkens tijd te kort kwam met opdrachten.

    Toch heb ik wel vertrouwen in de console-versie van de game. 🙂

  7.   
    Alias's avatar

    Gek genoeg heb ik daar geen enkele keer last van gehad met de Beta op maxed out settings…
    Als je auto niet snel genoeg gaat voor de race zou je misschien eerst de auto eens wat moeten tunen voor je aan die race begint. Sommige races hadden namelijk een aanbevolen car level voor je er aan begon. (Of gewoon meer gas geven 😛 )

  8.   
    Daan's avatar

    Ging om die beginrace, dus er viel weinig te tunen. 😛

  9.   
    Beukaapje's avatar

    Uurtje spelen, auto op lvl 100+ en dan gaan die races vrij makkelijk 😛

    Nadeel van de beta vind ik wel dat er om de paar minuten een vreselijke stutter door de game gaat, nagenoeg een halve minuut onspeelbaar, hoop echt dat dit slechts een beta issue betreft en geen uiteindelijk issue

  10.   
    Leukste's avatar

    Daan schreef, "Hij haalt vaak de 30 frames per seconde niet nee, want hij stottert best vaak tijdens de beta. Hopelijk is de new-gen beta beter. 🙂 "

    Ja, dat hoop ik ook. Het gestotter blijft met de PC beta steeds terugkeren.

    Ik houd mijn settings ook op low. Maar hier en daar toch wel wat grote bugs tegengekomen. Asfalt dat van kleur verandert. En AI die door de vangrail het bos inrijd na te zijn geraakt door een player.
    Zelf ben ik niet verder gekomen dan driver level 10 met een Ford Mustang GT 2011 met Street 174 en Dirt 158.

  11.   
    Thijs.'s avatar

    Vind er echt geen ruk aan vond de driver serie altijd heel goed maar de besturing in The crew is echt in 1 woord kut

  12.   
    Alfa Warrior's avatar

    Fabianb schreef, "Waarom wordt er eigenlijk gelockt op 30 FPS en niet gewoon het maximaal haalbare?"

    Dit heeft te maken met bepaalde Physics berekeningen, ik zelf heb hier met Skyrim last van gehad, 90Fps halen is leuk, maar als ik VSync niet aan heb gaan items alle kanten op vliegen omdat de physics engine er niet tegen kan.

    Ik denk dat bij The Crew een vergelijkbaar probleem optreed bij hogere FPS.

  13.   
    lassieman's avatar

    Dat klinkt wel logisch ja, maar eigenlijk is het probleem dus dat het een slechte port is. Een game die helemaal ontwikkeld wordt voor de PC zou hier gewoon goed om mee moeten gaan. Ook is het wel lullig voor mensen met 120/144hz schermen.