Sucker Punch, de ontwikkelaar die we vooral kennen van de originele Sly Cooper-trilogie en de inFAMOUS-games, moet het voortaan met een kleiner ontwikkelteam stellen. Sony heeft namelijk bevestigd dat het “het personeelsbestand van Sucker Punch heeft gereduceerd”, zoals het bedrijf dat mooi omschrijft.
Hoewel Sony niet wil melden hoeveel mensen er precies zijn ontslagen, laat het wel weten dat er zich onder de slachtoffers enkele veteranen binnen de studio bevinden:
SCEE can confirm a reduction in workforce has taken place at Sucker Punch Productions. Sucker Punch is appreciative of the tremendous work team members contributed to the inFamous and Sly Cooper series, and wishes them the best in their next endeavours.Het is onduidelijk of de mensen simpelweg niet meer nodig waren nu inFAMOUS af is, of dat dit onderdeel is van een langetermijnplan.
Via Twitter reageerden enkele medewerkers bedroefd, waaronder software engineer Josh Jersild en lead animator Jason Stansell:
Some good friends are no longer employed at Sucker Punch. I’m going to miss having them around. Guys and gals, my thoughts are with you.
— Josh Jersild (@JoshJers) 20 augustus 2014
Saddened by the loss of some of the most unbelievably talented people I’ve had the honor to work with. Feel free to reach out w/ any leads.
— Stansell (@stansell) 20 augustus 2014
Wat deze ontslagen zullen betekenen voor de toekomst van Sucker Punch, is vooralsnog onduidelijk.
Doen ze zelf na het uitbrengen van zo een dramatisch slecht spel
Ik hoop dat ze snel weer ergens anders aan de bak kunnen met hun talenten.
Jij wordt nog een grootse fanboy. Ik ben trots op je!
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het dan met de toekomst van inFAMOUS zit, als er na hun eerste grote PS4 game al ontslagen vallen.