Het is al een tijdje stil rond de verfilming van Assassin’s Creed, maar volgens Michael Fassbender gaat alles nog steeds volgens plan. De acteur zal niet alleen in de film spelen, maar is ook nog eens een producent. Justin Kurzel, die Fassbender ook al in het later dit jaar verschijnende Macbeth regisseerde, zal de regie op zich nemen.
Op de vraag of hij nog steeds wel deel uitmaakte van het project antwoordde Fassbender:
I know, I love these rumors! It’s fantastic. People talk about it, and they’re hopefully interested. Nothing has changed, yeah. I’m still a part of Assassin’s Creed, and we’re working on the script as we speak. Actually, I’m going to go back and see the writers when I get back to Europe.
Scott Frank, Adam Cooper en Bill Collage hebben allemaal het originele script van Michael Lesslie al gedeeltelijk herschreven. Aangezien Ubisoft zelf een co-producent is (met New Regency) zal er echt geprobeerd worden om het spel recht aan te doen. Iets dat in het verleden met spelverfilmingen jammer genoeg niet al te vaak is gelukt. Hierover zei Fassbender:
You know, we absolutely want to respect the game. There’s so much cool stuff in the game that we’re actually spoiled for choice in terms of what we can use and what we can’t, but we also want to bring new elements to it and perhaps our own version of things that already exist in the game.De première van Assassin’s Creed werd eerder al uitgesteld naar 5 augustus 2015, maar als ze nu nog met het script bezig zijn lijkt het onwaarschijnlijk dat ze die datum gaan halen, aangezien er ongetwijfeld ook flink wat effecten in deze film zullen zitten. Het is fijn dat Michael Fassbender er nog zo positief over is, maar hij heeft ook nog de opnames voor de volgende X-Men en die voor Derek Cianfrance’s Light Between Oceans voor de boeg. Het is mooi dat ze respect willen tonen voor het spel, maar het zou natuurlijk zonde zijn als het project uiteindelijk alsnog wordt afgeblazen omdat het allemaal te lang heeft geduurd en ze het niet meer in kunnen plannen…
But we’re definitely making a feature film, and we’re approaching it as a feature film, as opposed to approaching it as a video game. But I love the world. I don’t really play that many video games, but when I met up with the guys from Ubisoft and they started to explain this whole world and the idea of DNA memory — you know, I think it’s a very feasible scientific theory. I just thought, “This is so rich,” and about the possibility of it being this cinematic experience. So I’m really excited about it, and we’re working very hard to make sure that we’ve got the best and most exciting, original package.