Ubisoft: NPC’s brengen de wereld van Far Cry 4 echt tot leven

De wereld van Far Cry 4 moet veel realistischer aanvoelen dan die van Far Cry 3, zo laat Ubisoft weten. De reden hiervoor ligt volgens Ubisoft in de aanwezigheid van veel geloofwaardige NPC’s (niet-speelbare personages). Creatief leider Alex Hutchinson vertelde:

We’ve been working a lot on making the world cohesive. Why are the villains there? Where do they live? Where do they work? Making sure there are more NPCs, not just people waiting to die in army costumes. Making the world feel like a real place.
Leden van het ontwikkelteam voegden er nog aan toe dat Far Cry 4 vooral om verkennen draait. Het ontdekken van nieuwe dingen en de dynamische interactie, onder andere tussen de natuur (wilde dieren) en mensen.

Far Cry 4 verschijnt 18 november voor de pc, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 en PlayStation 4.

  1.   
    Ralph P Scene's avatar

    als dit waar is wat ie zegt wordt het zeker lachen

  2.   
    Hillianii's avatar

    Wauw, geweldig! 😆

  3.   
    sksk55's avatar

    hoop dat ze dit ook waar maken

  4.   
    ShadyXL's avatar

    Ik hoop dat ze dit goed doen. Dit kan een hele grote pluspunt worden voor de game, want vaak hebben games nogal slechte AI bij NPC’s of ze zijn super buggy. Hoe levender, hoe beter. Zou wel geinig zijn als je opeens een NPC een dier ziet.. uhm.. you know. Van achteren.

  5.   
    fdennis's avatar

    Zou erg tof zijn als dit echt zo is. Ik vond Far Cry 2 en 3 zo dood aanvoelen. Omdat je echt het idee had dat alleen jij en een zootje bandieten op dat eiland/Afrika levenden. De gameplay maakte overigens een hoop goed.

  6.   
    D_Dog's avatar

    “Leden van het ontwikkelteam voegden er nog aan toe dat Far Cry 4 vooral om verkennen draait” Precies wat ik leuk vind aan open world games.