Nieuwe Blu-ray recensie: Wolves

Weerwolven, een bijzonder verschijnsel waarmee ik als kind al ben opgegroeid in de vorm van een kinderboek, krijgt zo’n kleine 20 jaar later een compleet andere betekenis wanneer regisseur David Hayter met de film Wolves komt. Zowel in de bioscoop als onder de critici deed de film het alles behalve fantastisch, maar is het dan wel een film voor thuis op de bank? Dat lees je in deze Blu-ray recensie.

Regisseur: David Hayter | Cast: Lucas Till (Cayden Richards), John Pyper-Ferguson (Wild Joe), Merritt Patterson (Angelina Timmins) en Jason Momoa (Connor)| Genre(s): Actie en Horror | Speelduur: ca. 91 minuten | Bioscooprelease: 8 januari 2015

Cayden Richards krijgt de schrik van zijn leven als hij zijn beide ouders thuis vermoord aantreft. Erger nog, hij lijkt het zelf te hebben gedaan. Als weerwolf! Cayden vlucht en ontmoet onderweg Wild Joe, die ziet wat Cayden echt is en hem naar Lupine Ridge stuurt. Daar ontdekt de jongen dat hij afstamt van de weerwolven die het hele plaatsje bevolken. Lang heeft Cayden niet om dat te verwerken; terwijl hij werk vindt bij een brave boer en verliefd wordt op barmeisje Angelina krijgt hij de boosaardige clan van weerwolvenleider Connor achter zich aan…

Persoonlijk waren wij niet erg gecharmeerd van Wolves, Patricia schreef de recensie en kwam daarbij niet hoger uit dan twee sterren. Vooral het script en de kostuums stelde volgens haar erg teleur, om nog maar te zwijgen over de acteerprestaties van de hoofdrolspelers. Op die van eentje na dan, namelijk die van Jason Momoa. Toch kon ze enkele shots in de film ook wel waarderen, maar meer pluspunten waren er niet echt.

Beeld: 1080p High Definition Breedbeeld 16:9 (1.85:1) | Geluid: Engels 5.1 DTS-HD | Ondertitels: Nederlands | Aantal discs: 1 x Blu-ray | EAN: 8715664114513 | Ook verkrijgbaar op: DVD | Retail release: 8 mei 2015

De Blu-ray van Wolves is van degelijke kwaliteit en volstaat voor een avondje gezeliigheid op de bank. Onder het genot van een flinke bak popcorn konden wij de film immers aardig verteren, maar wel een kleine tip: zet de film niet aan op een eerste date in combinatie met het feit dat je je voordoet als filmliefhebber.

Met dank aan Dutch Filmworks voor het beschikbaar stellen van een recensie-exemplaar.