Gebruikersgroep Angry Birds even groot als die van Twitter, aldus Rovio CMO

Angry Birds staat bekend als één van de meest succesvolle mobiele games allertijden. Peter Vesterbacka, operationeel hoofd bij Angry Birds-ontwikkelaar Rovio laat vandaag weten dat de game een totaal aantal maandelijkse actieve spelers heeft dat gelijkstaat aan dat van Twitter.

Vesterbacka deed van zich spreken bij de Pocket Gamer Connects Conference. Naast de bovengenoemde uitspraak, stelt de Rovio-manager zich ook strijdbaar op met betrekking tot de toekomst:

If you look at Rovio and what we’ve done over four years, there are now two billion copies of Angry Birds out there. Download figures tell you nothing about engagement, but we still have 200 million people playing Angry Birds every month, the size of the Twitter audience. What started as a little game is a major brand and franchise. Our friends at Disney are still a bit ahead but our trajectory looks good. We’re just getting started.
De toekomst kan er met een succesverhaal als Angry Birds onder de arm enkel rooskleurig uitzien. Zijn hier op GamersNET nog Angry Birds-spelers? Laat het weten in de comments.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren