De combinatie van sport en videogames werkt jarenlang fantastisch, mits je een game maakt over een wereldsport. De Engelse voetbalclub Everton doet precies het omgekeerde en probeert een videogame in het voetbal te verwerken. Angry Birds pronkt dit seizoen op het shirt van de club uit Liverpool en lang niet iedereen vindt het een geslaagde combinatie.
Vanaf dit seizoen mogen de clubs in de Engelse Premier League shirtreclame op de mouwen plaatsen. Afgelopen weekend presenteerde Everton met veel trots dat de club een samenwerking heeft met ontwikkelaar Rovio. Hierdoor staat het Angry Birds-logo nogal pontificaal op het shirt. Fans reageren op Twitter dan ook redelijk hilarisch op het nieuws.
👕 | A first look at our sleeve sponsor, @AngryBirds, as part of our new partnership with @rovio… #RedIsABlue pic.twitter.com/bgLg74ov6W
— Everton (@Everton) 17 september 2017
— Thread Merchant (@ArsendWenger) 17 september 2017
— Jack (@DembeleEdition) 17 september 2017
Gelukkig kan Rovio wel lachen om de grappen en heeft de ontwikkelaar op een aantal tweets een gevat antwoord.
Tough luck, dress trousers are not suitable for football. But we’ll try our best to pitch this to @Everton #RedisABlue
— Angry Birds (@AngryBirds) 18 september 2017