Nooit dezelfde zombies in Dead Rising 3

Ben je het ook zat om in die vele games dezelfde personages te zien en terugkerende gebouwen? In Dead Rising is dit niet meer van de orde, aldus ontwikkelaar Capcom. Je zult namelijk nooit dezelfde zombie tegenkomen, alsmede gebouwen en andere facetten uit de omgeving. Capcom heeft hier immers een systeem voor ontwikkeld, zo legt producer Mike Jones uit.

You’ll never see the same zombie twice. It’s all procedurally generated: hair styles, clothing, colours, textures. And the gore is too: missing jaws, missing eyes – it’s all totally dynamic. That’s a whole system that we built. We didn’t just model the zombies, we had to model the pieces and the system puts them together.
Dit systeem bevat ‘automatische creatie’. Capcom gebruikt voor de game niet iedere keer dezelfde textures, maar ieder stukje is apart ontwikkeld, waardoor je niet elke keer hetzelfde ziet. Zombies worden in Dead Rising 3 constant gegenereerd: haarstijl, kleren, kleuren en textures. Elke zombie bevat iets anders en zelfs de gore, zoals missende ogen en kaken, zijn verschillend. Al deze combinaties zorgen voor constant unieke zombies.
You’re looking at more custom work and less reuse. We’re not using the same textures over and over again, nor are we using the same geometry over and again. Every building and every interior in Dead Rising 3 is hand made and hand crafted. You’ll never see the same building twice.
Het is volledig dynamisch, want de stukjes zijn ontwikkeld en het systeem brengt deze stukjes bij elkaar. Het draait daarom heel erg om custom en niet om reuse, aldus Capcom. Ook wat betreft omgeving en gebouwen wordt dit systeem ingezet: elk gebouw is handgemaakt en je zult dus tevens nooit hetzelfde gebouw zien.

  1.   
    gamepower's avatar

    lijkt me vet, dit word mijn eerste game op xbox one in november!
    nog een kleine 2 maand en we gaan zombies slachten 😉