Stop met zeuren over framerate, aldus producer Dead Rising 3

De makers van de nog uit te brengen game Dead Rising 3, hebben gereageerd op de kritiek die is ontstaan over de framerate van de game. Op Gamescom was de game te zien en het viel op dat de framerate laag was. Tot afgrijzen van fans.

Mike Jones, uitvoerend producent bij Capcom Vancouver geeft aan persoonlijk geraakt te worden door de kritieken van fans en recensenten.

“People have noticed, I’ve seen articles hit the web just last week when we were at Tokyo Game Show, from our Gamescom build to our Tokyo Game Show build. It is similar content, and a similar area of the world so people who saw it at Gamescom and saw it at Tokyo Game Show were like ‘oh shit they weren’t lying, they actually did optimise everything, and the framerate is totally solid now’, and we’re like ‘See? We’re not done, we’re still working on it! Give us a break, there’s two more months till we come out! We’re human beings too! We have feelings too!”
Hij belooft dat de game er beter uit zal gaan zien dan tot nu toe is vertoond. Door de goede samenwerking met Microsoft en het feit dat dit een exclusieve titel voor de nieuwe Xbox is, kunnen wij in ieder geval niet wachten totdat de game uit is.

  1.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Hij heeft helemaal gelijk! 😛

    Maar op het technische vlak moet de game ook een beetje op orden zijn zodat het lekker speelt.
    Het hoeft niet natuurlijk 100% goed te zijn, maar ik kan me voorstellen dat gamers eens zouden moeten stoppen met zeuren over de kleine dingetjes en verder kijken inplaats van framerate & graphics.

  2.   
    i_yell0wi7's avatar

    Raar dat de gamers blijven zuren over iedere kleine fout of opmereking die ze vinden.
    het is toch logish dat ze nog bezig zijn, de optimalisatie komt natuurlijk altijd als laatste ze gaan niet zomaar midden in de ontwikkelfase alles optimaliseren, wel wat maar niet alles.

  3.   
    nunen007's avatar

    Ik vind ook dat mensen te veel over de framerate zeuren. Ik zelf merk bijna geen verscheel tussen 30 en 60 fps.

  4.   
    Rijstekorrel's avatar

    Gamer4Ever-NL schreef, "Hij heeft helemaal gelijk! 😛
    Maar op het technische vlak moet de game ook een beetje op orden zijn zodat het lekker speelt.
    Het hoeft niet natuurlijk 100% goed te zijn, maar ik kan me voorstellen dat gamers eens zouden moeten stoppen met zeuren over de kleine dingetjes en verder kijken inplaats van framerate & graphics. "

    Helemaal mee eens.

  5.   
    DexMax's avatar

    ”i_yell0wi7″ schreef, "Raar dat de gamers blijven zuren over iedere kleine fout of opmereking die ze vinden.
    het is toch logish dat ze nog bezig zijn, de optimalisatie komt natuurlijk altijd als laatste ze gaan niet zomaar midden in de ontwikkelfase alles optimaliseren, wel wat maar niet alles."

    Precies, de gameplay is het belangrijkst. Daarna het optimaliseren.
    Bovendien kunnen ze, als er nog steeds problemen mee zijn, problemen verhelpen met een patch.

  6.   
    morkop006's avatar

    ”nunen007″ schreef, "Ik vind ook dat mensen te veel over de framerate zeuren. Ik zelf merk bijna geen verscheel tussen 30 en 60 fps. "

    euh…. echt? Ik denk dat je dan nog nooit echt 60 fps hebt ervaren….

  7.   
    3333/3333's avatar

    Framerate is een onderdeel van de gameplay. Je merk het verschil tussen 30- en 60 fps direct.

    Call of Duty was bijvoorbeeld op de consoles nooit zo’n grote hit geworden als de game niet op 50/60 fps gedraaid had, de vloeiende gameplay verdwijnt grotendeels zodra de framerate rond de 30 zit. Daarnaast wordt alles veel mooier door een hogere framerate omdat details bewaard blijven wanneer je bijvoorbeeld in een shooter om je heen kijkt. Bij 30 fps wordt de hele achtergrond dan een grote waas.

  8.   
    gamepower's avatar

    ik vind nu toch ook dat men eerst moet wachten op een afgewerkt product!
    er word de laatste tijd over alles gezeikt! mss een petitie beginnen, komaan jongens, laat de mensen eerst hen werk doen!

    waarom zeikt er bijna niemand over GTA 5? deze game is ook niet perfect en die krijgt bijna overal met de ogendicht een 10, ofwel is r* een hele goeie sponsor van sites en boekjes 😉

  9.   
    Rijstekorrel's avatar

    E Rommel schreef, "Framerate is een onderdeel van de gameplay. Je merk het verschil tussen 30- en 60 fps direct.
    Call of Duty was bijvoorbeeld op de consoles nooit zo’n grote hit geworden als de game niet op 50/60 fps gedraaid had, de vloeiende gameplay verdwijnt grotendeels zodra de framerate rond de 30 zit. Daarnaast wordt alles veel mooier door een hogere framerate omdat details bewaard blijven wanneer je bijvoorbeeld in een shooter om je heen kijkt. Bij 30 fps wordt de hele achtergrond dan een grote waas. "

    Moet je wel weten wat het verschil is ik zou het zo niet zien, als spel er wat mooier uit zie zie ik dat maar geen idee of het 30 of 60fps is.

  10.   
    3333/3333's avatar

    Carlos0_0″][quote=”E Rommel schreef, "Framerate is een onderdeel van de gameplay. Je merk het verschil tussen 30- en 60 fps direct.
    Call of Duty was bijvoorbeeld op de consoles nooit zo’n grote hit geworden als de game niet op 50/60 fps gedraaid had, de vloeiende gameplay verdwijnt grotendeels zodra de framerate rond de 30 zit. Daarnaast wordt alles veel mooier door een hogere framerate omdat details bewaard blijven wanneer je bijvoorbeeld in een shooter om je heen kijkt. Bij 30 fps wordt de hele achtergrond dan een grote waas. "

    Moet je wel weten wat het verschil is ik zou het zo niet zien, als spel er wat mooier uit zie zie ik dat maar geen idee of het 30 of 60fps is.[/quote]
    Ik bedoel niet zozeer mooier qua graphics, maar meer qua beeldkwaliteit. Het is te vergelijken met het verschil tussen 1080i en 1080p. De ene geeft bij beweging een ‘gebroken’ beeld weer, terwijl het bij de ander zijn detail houdt.

    Films hebben bijvoorbeeld altijd een lage framerate (24 fps) maar daar is het niet zo storend, eerder juist wenselijk. Dat heeft overigens andere redenen, maar dat wordt te uitgebreid om hier uit te leggen. 😉