Capcom werkt samen met Microsoft aan betere prestaties Dead Rising 3

Op de beursvloer van de Gamescom hebben diverse mensen gemerkt dat Dead Rising 3 niet altijd even soepel liep. De frame rate en algehele prestaties waren nog niet optimaal tijdens het spelen. Vrees echter niet, want Capcom Vancouver heeft laten weten dat men samen met Microsoft gaat werken aan de prestaties van Dead Rising 3.

Senior producer Jason Leigh heeft in recente interviews wat meer toegelicht. Hij verzekerde dat er hard aan gewerkt wordt, maar daarnaast benadrukte hij dat de speelbare demo ook alweer enkele weken oud is. Het ontwikkelteam mikt op 30 frames per seconde, zo verklaarde Leigh. In de Gamescom-demo liep de frame rate nogal eens terug tot onder de 30 fps op momenten dat er heel veel zombies tegelijk in beeld waren. Leigh vertelde:

This demo is actually several weeks old and we’ve made a lot of ground. We’ve got a little bit more ways to go before we release the game. We’re targeting 30 frames a second and because we’re based in Vancouver, and Seattle is where Microsoft is based, we’re only three hours up the road so we constantly have tech people driving back and forth and they’re helping us to make this a very smooth running game at launch.
Dead Rising 3 verschijnt als launch game voor de Xbox One.

  1.   
    soldierarjan's avatar

    Waarom geen 60fps dat was toch een doel van microsoft om 1080p en 60 fps te halen bij alle spellen.

  2.   
    gamepower's avatar

    ze hebben nog enkele maanden tijd, dit komt wel goed met dead rising 3! dit word mijn eerste game in de xbox one 😉

  3.   
    3333/3333's avatar

    soldierarjan schreef, "Waarom geen 60fps dat was toch een doel van microsoft om 1080p en 60 fps te halen bij alle spellen."

    Dat werd de vorige generatie ook vaak beweerd door zowel Sony als Microsoft. Feit is dat in loop der tijd steeds meer games op 30 fps zullen draaien omdat de hardware steeds verder achter raakt op de pc. Natuurlijk weten ze altijd later meer uit de hardware te halen, maar dit is altijd in de vorm van graphics, nooit in de vorm van een hogere framerate.