Sunset Overdrive gebruikt Xbox One-cloud maar is niet online-only

Ontwikkelaar Insomniac Games brengt de open wereld-shooter Sunset Overdrive exclusief naar de Xbox One, mede doordat de opties van berekeningen in de cloud zeer aantrekkelijk zijn. Studiobaas Ted Price voegde hier nog wel aan toe dat Sunset Overdrive, ondanks de grote rol voor de cloud, nog gewoon volledig offline te spelen is als je dat wilt.

In een gesprek met GameInformer vertelde Price dat de game goed gebruik kan maken van de cloud om zware berekeningen bij je Xbox One weg te halen. Ook kan men via de cloud heel makkelijk regelmatige updates doorvoeren. Iets wat je uiteraard moet missen als je ervoor kies om offline te spelen. Price vertelde:

Some of the hardcore data collection, correlation, and translation that we expect to do is difficult and takes a lot of horsepower, and that is one aspect of the cloud that is attractive to us. Our intent is that you will be able to play the single-player without an online connection.The game will be updated with content we expect that all players will want. You won’t be able to access that without an online connect.
Hij voegde er nog aan toe dat mensen de cloud niet als een gimmick moeten zien, maar juist als iets waar games echt van kunnen profiteren. Een middel dat echt bijdraagt aan een betere game:
When people say ‘cloud’ it’s one of those broad terms that mean many things. How we use the cloud depends on the genre, depends on the audience, and it depends on the state of the hardware behind the cloud. We’re learning that new opportunities and ideas are popping up every month when we discover how we can take aspects of the game offline [to the cloud]. We are going to be relying on heavy backend services to churn through the data we get from players to understand what they’re telling us and what they’re doing in the game.

The potential of the cloud for console developers is pretty large. Over the next five or six years, it’s one of those technologies that will change in meaning as we see more games come out and take innovative approach to the more and more offline processing that’s available. It is proven that cloud services can improve products and services in other areas, so it’s cool that games are starting to take advantage of it. Looking at the world’s approach to this now-massive amount of hardware we have that can be taken advantage of, these are things are going to change faster and faster. Not just for games, but for every industry. It’s ultimately good for all of us who consume entertainment.

Zie jij wat in de cloud-opties van de Xbox One? En hoe enthousiast word je van Sunset Overdrive? Laat het ons weten!

  1.   
    Sub-Zeuro's avatar

    Microsoft denkt ook aan alles… 😀

  2.   
    Tom's avatar

    Sunset Overdrive is een titel die me toch vrij enthousiast maakte voor de Xbox One. Het was alleen wel zonde dat de game, naast de onthulling van de trailer, gewoon niet getoond werd op de E3. Ik hoop dat Insomniac, mede dankzij die cloud-computing, de vlotte stijl van de trailer kan nabootsen in de echte gameplay.

  3.   
    assassin_MKA's avatar

    Ontwikkelaar Insomniac Games brengt de open wereld-shooter Sunset Overdrive exclusief naar de Xbox One, mede doordat de opties van berekeningen in de cloud zeer aantrekkelijk zijn.

    Ik snap niet waarom het cloud-systeem van Xbox One zo verheerlijkt wordt. Playstation 4 heeft Gaikai cloud technologie. Waarom zou de ene beter zijn dan de andere ? Waarom zou de cloud van Sony geen berekeningen kunnen doen?
    Iemand die het weet ?

  4.   
    Sub-Zeuro's avatar

    assassinTR schreef, "

    Ontwikkelaar Insomniac Games brengt de open wereld-shooter Sunset Overdrive exclusief naar de Xbox One, mede doordat de opties van berekeningen in de cloud zeer aantrekkelijk zijn."

    Ik snap niet waarom het cloud-systeem van Xbox One zo verheerlijkt wordt. Playstation 4 heeft Gaikai cloud technologie. Waarom zou de ene beter zijn dan de andere ? Waarom zou de cloud van Sony geen berekeningen kunnen doen?
    Iemand die het weet ?

    Gaikai bestaat nu nog uit te weinig servers om uberhaubt zulke en veel berekeningen te doen. Hoe meer servers je gebruikt voor cloud berekeningen hoe sneller en stabieler voor gebruik.

    Gaikai bestaat uit laten we voor de gein zeggen amper 50 ‘crappy’ servers en XBOX cloud uit meer dan 3000.000 servers. 😆

  5.   
    aReFeS's avatar

    Ach ja, ik heb liever een sterkere console die mooiere graphics kan genereren (PS4), dan een console die mijn manier van spelen bijhoudt in de cloud (Xbox One).
    😉