Yoshida: Kritiek op DRM-beleid Xbox One was gouden kans voor PlayStation 4

Shuhei Yoshida, president van SCE Worldwide Studios, liet weten dat de vele negatieve reacties omtrent het DRM-beleid van de Xbox One een gouden kans was voor de PlayStation 4. Hoewel Sony met de PlayStation 4, en de E3-persconferentie, niet alleen maar de Xbox One wilde counteren, bleek alle ophef toch een nuttige bron van informatie om bepaalde dingen beslist niet te doen.

Yoshide reageert in de nieuwste editie van Famitsu op de negatieve reacties richting Microsoft en de Xbox One:

There were lots of people who gave their opinions on that issue to my Twitter account before E3. It’s not that our hardware policies are decided strictly based on user reaction like this, but when we were thinking about what we had to bring across and how to bring it across, it was a very useful source.
Een ander opvallend punt is natuurlijk het prijsverschil van 100 euro tussen de Xbox One en PlayStation 4. Hierover kan je, net als de DRM-kwesties, meer spitsvondigheden lezen in de recente Beste Leon.

  1.   
    Sub-Zeuro's avatar

    Profiteurs 😮

  2.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Maar zoiets heeft Microsoft allemaal aan zichzelf te danken vind je niet?

    Andersom zou precies het zelfde zijn, MS zou ook erg blij zijn dat hun console in het zonnetje word gezet door de F* door Sony.

    Het zijn in principe toch allemaal concurrenten van elkaar die gewoon willen dat hun console word gepromoot en worden verkocht aan de meesten mensen. En tja als er eentje een fout maakt waarvan mensen naar de andere gaan door die fout zou ik ook blij zijn als een bedrijf.

    Maar ik moet zeggen het verloopt nu toch allemaal eerlijker nu die fout is terug gedraaid, anders had Sony een té groot voordeel om meer consoles te verkopen dan Microsoft als de DRM & Used games nog bestonden in het plan van Microsoft’s Xbox One.

  3.   
    soldierarjan's avatar

    Het was ook een goude kans om de ps4 in goed daglicht te zetten en de concurrent zwart te maken maar dat hoort bij de concurrentie.
    En ik vind het leuk om te zien als 2 van zulke bedrijven tegen elkaar te keer gaan op zo manier en niet met rechtszaken.

  4.   
    sthij's avatar

    Dit was ook gewoon echt een inkoppertje van sony als ze dit niet gingen gebruiken kunnen ze hun marketing gedeelte wel sluiten.

  5.   
    Rijstekorrel's avatar

    En daarom past Microsoft het nu ineens ook allemaal weer aan 😛