Bethesda heeft hoge verwachtingen van Wolfenstein: The New Order. Zo wordt de game volgens PR en marketing baas Pete Hines geen hersenloze shooter, waarin je alleen maar ruimtes bezoekt en dingen neerschiet. Hines vergelijkt Wolfenstein: The New Order eerder met een game als Uncharted:
If you think this is just a mindless shooter where you go into rooms and kill things, of course that doesn’t sound interesting. But when you figure out what Wolfenstein is actually doing here, what it’s about and what they’re trying to bring to the table, I think there is something there for folks who say, ‘yeah, I want to shoot things, but I want some other stuff too.’Wolfenstein: The New Order is in ontwikkeling bij de Zweedse ontwikkelaar MachineGames, een jonge studio die is opgericht door voormalige medewerkers van Starbreeze Studios. Met games als Chronicles of Riddick en The Darkness hebben ze al de nodige ervaring opgedaan.Uncharted is one of my favorite series on any console, just because of the things it does outside of the shooting that are so compelling and interesting. I couldn’t wait for the next cutscene, because the cutscenes are so good. There’s something similar to that here, enjoying the non-shooter parts to that extent. If you look at Chronicles of Riddick and The Darkness and some of the other things these guys did in the past at Starbreeze, you can see some of the elements that they’re trying to bring into this.
Wolfenstein: The New Order verschijnt eind dit jaar voor de pc, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One.
Ik heb echt zo’n zin in deze game! Vind de hele setting echt geweldig en Wolfenstein is altijd goed natuurlijk!
Een FPS met Uncharted vergelijken haha 😛 Dat gaat wel wat ver maar het is wel goed dat ze er iets bijzonders van willen maken.
Ik en benieuwd wat dit gaat worden 🙂
Ik zeg het maar gelijk: ik vind Uncharted helemaal niet zo goed. Gears of War is een hersenloze shooter en weet dat van zichzelf. Uncharted is echter ook gewoon een shooter met leuke cutscenes en prachtige beelden, maar meer dan dat is het niet.
Een shooter is een shooter en dat zien we ook weer bij Tomb Raider. Je kan geen dramatisch verhaal neerzetten om vervolgens weer doorzeeft te worden met kogels en zonder ook maar een stuiptrekking te krijgen! Daarentegen was het bij Tomb Raider nog slechter uitgewerkt, want het gevoel van een weerloze vrouw was er nog voor geen seconde… nou ja, alleen in het eerste uur misschien.
heb ook zo een zin in deze game kan niet wachten,
Ik moet je er even op wijzen dat je redenatie niet helemaal klopt.Bekijk halo,dat is dan niet dramatisch maar heeft wel een goed verhaal.En er zijn nog meer voorbeelden,et cetra. 🙂
Er zit een veel groter verhaal achter Gears of War dan dat jij blijkbaar weet 😉