AI in GRID 2 kan tactiek wijzigen tijdens race

Codemasters doet er alles aan om van GRID 2 een onderscheidende racegame te maken. Een van de dingen waar men aan heeft gewerkt is een verbeterd AI-systeem. Computergestuurde tegenstanders zullen hun tactiek tijdens een race wijzigen indien het nodig is. Als jij een coureur die normaal gesproken wat voorzichtig is in het nauw drijft, is het goed mogelijk dat hij wat agressiever gaat rijden en contact niet uit de weg gaat om alsnog een plek op het podium te bemachtigen.

Producer Iain Smith vertelde het volgende over het dynamische AI-systeem:

We’ve added to our cache of AI parameters, allowing us to almost pick and mix characteristics for drivers for how they behave on track. My favourite improvement with the AI is the dynamic element – if you push them out of their comfort zone, they’ll begin to behave differently to the standard nature; conservative drivers might be driven to make contact with you to secure a podium if you put them in a tight spot.
GRID 2 verschijnt 31 mei voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3.

  1.   
    LightFasher's avatar

    Klinkt goed, zeker als dit één voorbeeld is uit veeeeeeeeeeeeeeeelen.

  2.   
    DeAdSeYe's avatar

    Gelukkig pas ik m’n tactiek altijd aan, dit zal verwarring veroorzaken in het systeem. 😆

  3.   
    soldierarjan's avatar

    Eindelijk komt er weer beetje vooruit gang in AI dit vind ik een erg toffe toevoeging en houd de game steeds fris omdat ze steeds anders reageren.