Quantic Dream ziet geen reden om exclusieve ontwikkeling voor Sony te beëindigen

De mede-oprichter van Quantic Dream, Guillaume de Fondaumière, heeft in een interview met CVG laten weten zeer tevreden te zijn met het feit dat de studio exclusief voor Sony ontwikkeld. Hoewel de ontwikkelaar, die momenteel bezig is met Beyond: Two Souls, niet van Sony is, ziet men bij de studio geen reden om ook voor andere consoles als de PlayStation te ontwikkelen. Hoewel de studio meer geld zou verdienen als men games als Heavy Rain ook op andere consoles uit zou brengen, zou men dan de huidige samenwerking met Sony niet langer kunnen voortzetten:

We proved with Heavy Rain that we can be profitable by making a game for just one platform. Would we have made more money by going multi-platform? Of course, but on the other hand, we wouldn’t be working with Sony as a publisher.
De Fondaumière is dan ook niet van plan om te gaan wisselen van partner om slechts meer geld binnen te harken, dit zou niet passen bij de filosofie van Quantic Dream:
We’re certainly not going to change partner for the sake of making more money; that’s not the philosophy behind our studio. As long as we can create the games we want to create, we’ll stay with Sony.
De goede relatie van Quantic Dream met Sony kwam volgens De Fondaumière duidelijk naar voren na het succes van Heavy Rain, welke zeer winstgevend zou zijn geweest. Quantic Dream koos er namelijk voor geen direct vervolg op Heavy Rain te maken en dit werd door Sony direct geaccepteerd:
There was this one thing about our partnership with Sony. After the success of Heavy Rain we sort of knew they were going to ask us to make a Heavy Rain 2, and we said please understand we’re not going to do that. We said we still believe we can do so much more with something else, and they accepted our idea.
Mocht je dus geen PlayStation bezitten, maar toch de stille hoop hebben om een keer aan de slag te kunnen met Heavy Rain, Beyond: Two Souls of een toekomstige creatie van Quantic Dream, moeten we je teleurstellen.

  1.   
    tijn80's avatar

    Goede filosofie. Op die manier kan je uitmelkerij wel voorkomen en lekker creatief blijven.

  2.   
    Daniel Z's avatar

    Groot gelijk. Eens in de paar jaar een game die vol gericht is op één platform. Zulke bedrijven moet je koesteren.