Quantic Dream weigert wapen op cover Beyond: Two Souls

Ontwikkelaar Quantic Dream heeft duidelijk een eigen visie als het aankomt op het maken van games. Na Fahrenheit en Heavy Rain is binnenkort Beyond: Two Souls aan de beurt. Toen marketingbedrijven vroegen om hoofdpersoon Jodie Holmes met een wapen op de cover van de game af te beelden, was de ontwikkelaar resoluut: NEE!

Volgens de marketeers zou een personage met een wapen op de cover beter verkopen, maar Quantic Dream heeft dit verzoek duidelijk afgewezen. Mede-oprichter en executive producer Guillaume de Fondaumière laat weten dat een cover met een focus op actie de game geen recht zou doen:

We have to be very careful. We’re working closely with the marketing folks at Sony to portray the game in the right light, to be able to talk to that diverse audience that we hope we will be able to reach with Beyond. Indeed, there is some action in Beyond. But if we, for instance, put a pack art that’s solely featuring action, first of all it’s not going to be truthful to what the game is and then, your wife for instance, is not going to feel attracted to this. She’ll say ‘ok, well that’s not unique, it’s one of your video games.

So yes, we need to be careful and to make sure that whenever we communicate on this game, whenever we market it, that we manage to get across this variety in themes and this uniqueness that the project beholds.

  1.   
    soldierarjan's avatar

    Ik denk dat het ook niet past een cover met wapen bij deze game.

  2.   
    ShadyXL's avatar

    soldierarjan schreef, "Ik denk dat het ook niet past een cover met wapen bij deze game."

    Ik vind ook van niet.

  3.   
    Eichmann's avatar

    Als de cover indruk met een wapen de actie ingame geen recht zal doen ben ik het geheel eens met de beslissing van quantic dream.

  4.   
    toqeer's avatar

    zou zeker ook niet passen is tog geen shooter,