Geen quick-time events in Beyond: Two Souls

We kennen ontwikkelaar Quantic Dream van Fahrenheit en Heavy Rain en we mochten van het bedrijf toch wel enige vorm van quick-time events verwachten. In het nieuwe project, Beyond: Two Souls, is dit verleden tijd, aldus David Cage.

No more quick-time events. We didn’t really have a problem with QTEs in Heavy Rain and I don’t think that players who played the game had any problem with that, but we wanted to reconsider the possibility of – instead of saying to the player what they’re supposed to do – how could we get rid of this and let players define by themselves, conclude by themselves what they’re supposed to do?
Ook al hadden ze zelf geen problemen met de quick-time events in Heavy Rain, en volgens Cage de spelers ook niet, wilden ze toch de mogelijkheden bekijken om deze feature weg te laten in Beyond. Op die manier geeft Quantic de speler meer vrijheid in het doen en laten in de game.
We still have a couple of prompts here and there, but no more than in a game like Tomb Raider, Uncharted or God of War, or whatever because all games use some prompts here and there.
Het nieuwe control systeem schenkt je dus meer eigen mogelijkheden, maar er blijven elementen in zitten die je leiden in Beyond. Deels scripted en geeft open wereld, dus we kunnen een verloop verwachten als in Uncharted, Tomb Raider of God of War. De onderdelen die gamers gewend zijn in hedendaagse games zullen echter maar minimaal voorkomen en zijn dus niet de basis voor het spel.
It’s part of what gamers are used to these days, but we use them in very few opportunities, and it’s not part of the main interface any more.

  1.   
    soldierarjan's avatar

    Dit nieuws verbaasd mij wel ik had juist wel verwacht dat weer veel quick-time events inzaten bij heavy rain stoorde ik me daar zeker niet aan door toffe verhaal.

  2.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Over de game gesproken Beyond: Two Souls vs. Heavy Rain – Graphics Comparison met de 2e vergelijking kun je zien dat er wel QTE in de game konden maar dat ze er toch voor gekozen hebben het niet te doen.

    Wat ook een leuk kan uitpakken. 8)