Kojima: De Fox Engine draait om fotorealisme

Hideo Kojima laat de laatste tijd veel van zich horen via Twitter. Zo teaset hij al de nodige dingen omtrent de volgende Phantom Pain-trailer (ook wel ‘de nieuwe Metal Gear’) en nu heeft hij het weer eens over de Fox Engine. Volgens Kojima draait het allemaal om fotorealisme bij de nieuwe engine:

The concept of the ‘Fox Engine’ is photo-realism. The age of fixating on pictures and sound in games is over. Now the questions are: How free is it? Does it connect to the internet and is the gameplay smooth? Even so, a certain level of realistic atmosphere is required.

At Kojima Productions we’re aiming for a line where even simple CG models look photo-realistic when you zoom out of the game screen. When Metal Gear Solid 1 was released in 1998, it was said that it was ‘the day that [pre-rendered] movies would disappear.’ We looked to the future and chose to have video sequences in the game that used polygon models instead of pre-rendered graphics. Now they make VFX movies with game engines. With Peace Walker, we tried a hand-held system with the age of cloud technology in mind. People laughed at us then, too.

Volgende week is Kojima persoonlijk aanwezig tijdens de GDC, waar hij zal discussiëren over de nieuwe engine en Metal Gear: Ground Zeroes (ook wel bekend als Phantom Pain).

  1.   
    soldierarjan's avatar

    Ik hoef geen fotorealisme hogere kwaliteit van omgeving wil ik dat als je dicht bij komt nog scherp is en dat AI is beter word want is nog steeds voorspelbaar bij meeste spellen.

  2.   
    mmx's avatar

    Ik ben het met soldierarjan eens goed opgemerkt ik weet nog de tijden dat we dolgelukkig waren met die vector graphics dat was echt grappig simpel maar goed speelbaar .