De ontwikkeling van het vervolg op het originele Gamecube-spel Luigi’s Mansion begon meer dan een jaar voordat de 3DS werd gelanceerd. Volgens het hoofd van Next Level Games, Bryce Holliday, begonnen hij en zijn team in 2009 met het ontwikkelen van Luigi’s Mansion: Dark Moon. Interessant genoeg beweert Bryce dat Next Level Games nog niets afwist van de Nintendo 3DS, die werd aangekondigd in 2010:
Nintendo usually keeps a lot of secrets. Even being the developer, after learning about the project, we didn’t know what we were building it for or on. We had to kind of envision what system this would be for. So we just started writing paper designs, researching the old game and coming up with new ideas. We pitched a detective game, and then we were working on a little Gauntlet-style paper design to kind of shift the series and then eventually we started getting more details from Nintendo about where they wanted to go with the framework.Nog anderhalve week en we mogen weer aan de slag met de groene besnorde loodgieter. De originele titel verscheen meer dan tien jaar geleden op de Gamecube in 2002 en een vervolg was bijna ondenkbaar. Toch durven Next Level Games en Nintendo het aan om ook Mario’s angstige broer weer een kans te geven. Op 28 maart mogen wij eindelijk de stofzuiger weer oppakken met Luigi’s Mansion 2: Dark Moon.
Dit lijkt me een hele leuke game, hopelijk kopen me ouders hem.
ga hem sowiezo halen als tie zolang all in ontwikkeling is moet hij tog wel echt goed worden,