Heavy Rain-ontwikkelaar David Cage uit opnieuw kritiek op game-industrie

David Cage, werkzaam bij Heavy Rain-ontwikkelstudio Quantic Dream, heeft onlangs meerdere malen kritiek geuit op de hedendaagse game-industrie. Zo ook gisteren tijdens zijn eigen presentatie, waarin hij vertelde dat ”gaming meer nodig heeft dan alleen geweren en platformers.”

Eerder vertelde Cage dat de industrie te veel is gefocust op geweld en dit jaar beweerde hij dat vervolgen de nodige creativiteit en innovatie de nek omdraaien. Nu zegt hij dat de hedendaagse game-industrie niet genoeg varieert. Zo weten ontwerpers niet meer wat ze moeten doen als hun karakter geen geweer in handen heeft. Er zijn dan ook veel te veel schiet- en platformspellen. Cage:

We need to decide as an industry that violence and platforms are not the only way. We are in an industry where, if the main character doesn’t hold a gun, designers don’t know what to do.
Ook beweert Cage dat wanneer je iets koopt in spellen, het eigenlijk maar weinig invloed heeft op het verdere proces in het spel.
Buy crap and you will get more crap. Buy exciting and ambitious games and you will get more of them.
De 43-jarige Cage werkt momenteel met zijn studio Quantic Dream aan Beyond: Two Souls, nadat het in 2010 Heavy Rain afleverde. Beyond: Two Souls staat gepland voor het eerste kwartaal 2013, opnieuw exclusief voor de PlayStation 3.

  1.   
    Remco_MUFC's avatar

    Maak godsamme dan Heavy Rain 2 !!! 😉

  2.   
    Regge's avatar

    nooit van een wii gehoord? ga lkkr zingen ofsow:P