Dark Souls II groter dan origineel; geen open wereld

Met Dark Souls II is de wacht gewisseld, want in plaats van Hidetaka Miyazaki is het nu Tomohiro Shibuya die de rol van director op zich neemt. In een interview met 4Gamer heeft de beste man een aantal interessante feitjes laten vallen over de aankomende Dark Souls-game. Bekend was dat de wereld van de opvolger een andere zal zijn dan die van het origineel, maar hoe deze ingevuld zal worden, daar was nog weinig over bekend. Shibuya heeft besloten om de visie over de map stijl van Dark Souls ongemoeid te laten. In plaats van een open wereld zullen we dus weer een grote diversiteit aan gangetjes en pleintjes kunnen verwachten.

Shibuya gelooft dat het zeer van belang is om trouw te blijven aan het oorspronkelijke spel in plaats van volledig nieuwe dingen te doen. In plaats van zaken om te gooien, ziet de nieuwe director meer heil in het verbeteren van diverse punten. Zo zal de wereld groter zijn en zal de game draaien met een indrukwekkende nieuwe engine, die zeer mooie plaatjes tevoorschijn belooft te toveren. De visie van Shibuya is dat het niet de belichting is die mooie spellen maakt, maar simpelweg mooie beelden.

  1.   
    toqeer's avatar

    dat is geweldig nieuws heb de vorige delen alleen nooit gespeeld 🙂

  2.   
    ChrisBoers's avatar

    @togeer: Meteen gaan doen dan! Je mist gaming historie!