In zijn review merkte Leon al op dat XCOM: Enemy Unknown ouderwetse hardcore turn based strategy-actie biedt, maar dat ontwikkelaar Firaxis tegelijkertijd ook genoeg nieuws heeft toegevoegd om het spel voor jongere gamers interessant te maken. Eén van die toevoegingen vinden we in de Easy-modus van de game, maar helaas bleek deze moeilijkheidsgraad helemaal niet zo easy te zijn.
Veel onervaren gamers klaagden dat de Easy-modus veel te lastig was en daarom heeft Firaxis deze moeilijkheidsgraad een stukje eenvoudiger gemaakt in de nieuw patch. De update repareert tevens enkele vervelende bugs. Check de volledige lijst met veranderingen hieronder:
Major FixesAbductor roof visibility problems resolved Interception game hang issues resolved if two interceptors are sent after UFO Interception game hang issues resolved if Skyranger is returning from combat after an Interceptor was already deployed SHIV inaccessible issues resolved AI Alien Activity Hang resolution Multiplayer connectivity optimization Other Fixes
TempleShip optimization: All Soldiers properly spawn when restarting the mission after clearing the second room of TempleShip Snapshot penalty should no longer apply when Overwatching without first moving Easy Difficulty is now easier
RTS actie? Het is toch echt een TBS (turn-based strategy) game hoor… 😉
Nog makkelijker? Normal is al makkelijk genoeg.
Wat mij betreft mogen ze easy helemaal schrappen: XCOM hoor je op Classic Ironman te spelen. 😉
Interception game hang issues resolved if two interceptors are sent after UFO.
Interception game hang issues resolved if Skyranger is returning from combat after an Interceptor was already deployed.
Nu kan ik gelukkig weer verder spelen, dag 1 na release hangt het hele spel helemaal vast nadat ik Interceptors hebt gebruikt. Opnieuw gestart, zelfde probleem. Nu na anderhalf week kan ik gelukkig weer verder spelen!