Starhawk bevat invloeden van Plants vs. Zombies en PixelJunk Monsters

Dylan Jobe, baas van Lightbox Interactive, heeft in een interview te kennen gegeven dat zijn nieuwste game, Starhawk, invloeden heeft van Plants vs. Zombies, PixelJunk Monsters en Battle Zone. Tijdens een vlucht terug vanuit Los Angeles speelde Jobe Plants vs. Zombies en die game zette hem aan het denken. Het simplistische van onze economie – ‘killing to build and building to kill’ – bracht hem op ideeën.

It was the simple yet fun aesthetics of collecting and spending sun which got us thinking about our very simple economy – killing to build and building to kill. The idea that shooting buildings, enemies, and vehicles would yield the currency for our Build&Battle system and how it had to be gratifying to ‘get paid’.
Daarnaast is PixelJunk Monsters een goed voorbeeld vanwege de Build & Battle-feature. Het idee van bouwen en slopen van gebouwen en voertuigen en het doden van vijanden past goed in de formule voor Starhawk.

Battle Zone, een strategiegame uit 1998, ligt Jobe al jaren in het hart en vergelijkingen met die game mogen we dus ook verwachten.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren