Bethesda werkt aan nieuwe patch voor Fallout 3

Wij waren onlangs al ontzettend enthousiast over Fallout 3, zo viel te lezen in onze review. Uiteraard blijft ontwikkelaar Bethesda haar actievolle RPG flink ondersteunen, want men bracht onlangs al een PC patch uit.

Vandaag laat Bethesda weten dat er aan een nieuwe patch wordt gewerkt voor alle versies van Fallout 3. Wanneer we deze patch kunnen verwachten is nog niet bekend.

De derde telg in de Fallout-serie zal voor het eerst ontwikkeld worden door het getalenteerde team achter het award winnende Oblivion, namelijk Bethesda Softworks. Bethesda kocht de licentie in 2004 en hoopt wederom voort te borduren op de populaire twee delen uit de jaren negentig.

De langverwachte sequel draait op een verbeterde versie van de Oblivion engine, maar Bethseda voegde hieraan toe dat de third-person view aanzienlijk verbeterd zal worden gezien de negatieve feedback over dit aspect van de begeerde role-playing game. Het verhaal van Fallout 3 begint met je geboorte en de dood van je moeder in een ziekenhuis. Dit is het moment waar je bij een DNA analist je eigen character kan creëren.

Het vechtsysteem van Fallout 3 wordt de Vault-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) genoemd. Je kan vijanden neerhalen in real-time uit een first-person perspectief, maar het leuke van het V.A.T.S. systeem is dat je de tijd kan pauzeren om zo een doelwit naar vrije wil te selecteren. Het gebruik hiervan wordt echter wel beperkt door action points, maar deze zullen doorgaans de gevechten weer aangevuld worden. Als je het niet zo hebt op het levend villen van vijanden, garandeert Bethseda dat je ook door de levels kan heen worstelen door onopvallend en stil te werk te gaan. Het schijnt ook dat het voeren van conversaties je een heel eind op weg kan helpen om de gebieden zonder kleerscheuren te doorkruisen.

Vijanden kunnen je op precies dezelfde wijze aanvallen met het targeting systeem, dus het is mogelijk om op verschillende plaatsen op je lichaam geraakt te worden. Om deze gevechten overzichtelijk te laten verlopen is er een nieuw gezondheidsysteem, eveneens als een duidelijk radiatiesysteem. Deze laatste is een zeer praktische optie om de besmetting van water en voedsel aan te tonen vooraleer je dit nuttigt. Het Karma systeem zal wederom volop aanwezig zijn en er zijn ongeveer 9 tot 12 mogelijke eindes gebaseerd op jouw acties.

Wil je meer weten van Fallout 3? Check dan snel onze review!

Fallout 3 is op 31 oktober uitgekomen voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.

  1.   
    Flexican's avatar

    Fallout 3 is voor sommige mensen al onoverzichtelijk.

    Laat staan een patch met alleen maar meer gameplay updates:P

    Maar voor mij zeker wel vet! ben echt vet verslaafd aan dit spel!

  2.   
    Silent Assasin's avatar

    Ik zie nog steeds onwijs veel bugs in het spel! dus het zou leuk zijn als ze nu wel een patch uitbrengen die WEL helpt!
    de verhaallijn is tevens ook veels te kort! ik volgde de verhaallijn continue, en ik had hem op normaal al binnen 1 1/2 dag uitgespeeld! als je de sidemissies een beetje volgt is het wel te doen, maar je bent gewoon te kort bezig met de verhaallijn! ik hoop dat fallout 4 gewoon egt beter gaat worden 🙂

  3.   
    /DareDevil's avatar

    Wat denk je dat ze die singleplayer uberlang kunnen maken ofzo 😕 Je bent ook gewoon dom bezig als je helemaal geen sidequests doet dat verneukt gewoon de totale ervaring heb respect voor de mensen die zoveel in deze game hebben gestopt. Dit is gewoon een topgame waar niks op aan te merken is alleen een paar bugs maar dat kan gewoon bij een game van deze schaal ben blij dat Bethesda zo snel patches vrijgeeft. En ga gewoon niet zitten janken 😉

  4.   
    MightyMouse's avatar

    Kracht van de Fallout spellen vind ik toch wel..eerst uitspelen..nieuw karakter aanmaken en dan het Wasteland verkennen en kijken wat je tegen komt. Er zit veel meer in de game dan alleen de quests en de sidequest. Chinezen..Alien UFO met een JOEKEL van een wapen erin en ga zo maar verder..kortom teveel om te ontdekken in 1,5 dag 😛

  5.   
    calkie's avatar

    ik had het zelfde met oblivion toen zeiden ze dat het een heel lang verhaal was. ik denk laat ik eens stoppen met de side quests .verhaal lijn had ik ongeveer 10 uurtjes gevold sidequests ongeveer 80 uurtjes doe ik 2 missies spel uitgespeeld totaaltijd ongeveer 13 uurtjes en dat vind ik toch jammer. als je zoveel sideguests er instopt kan je toch ook die tijd in het verhaal lijn stoppen ook al geven die sidequests meer diepgang aan het verhaal

  6.   
    Silent Assasin's avatar

    Bommeltje schreef, "Wat denk je dat ze die singleplayer uberlang kunnen maken ofzo 😕 Je bent ook gewoon dom bezig als je helemaal geen sidequests doet dat verneukt gewoon de totale ervaring heb respect voor de mensen die zoveel in deze game hebben gestopt. Dit is gewoon een topgame waar niks op aan te merken is alleen een paar bugs maar dat kan gewoon bij een game van deze schaal ben blij dat Bethesda zo snel patches vrijgeeft. En ga gewoon niet zitten janken 😉 "

    eey vriend! ik verneuk helemaal niks, blijkbaar ken je gewoon nii tegen kritiek! en geen enkel spel is PERFECT!!!
    K zeg alleen maar dat ze zóveel tijd hebben gestoken in de side missies en gewoon te weinig tijd ik de echte verhaallijn! en er zit een heel grootverschil tussen janken, en kritiek geven maat!