In de nieuwste Prince of Persia bevindt de Prins zich in een nieuwe wereld die corrupt en aangetast is. Het verhaal en daarbij het doel van de Prins is dan ook om deze wereld te zuiveren. Dit verhaal en de daarbij horende omgevingen zullen dit keer meer fantasierijk zijn en zich niet zo vasthouden aan de werkelijkheid. Het moet een magischere, haast pöetische vormgeving krijgen, maar toch zeer geloofwaardig blijven. De speler moet verschillende ‘Lightwells’ aansteken, die zuiver licht de wereld in zullen zenden en daarmee de wereld één voor één haar puurheid teruggeven.
De transformatie van de wereld die hiermee gepaard gaat zal real-time gebeuren. Geen vervelende cutscenes meer dus, maar je zult gewoon rond kunnen lopen terwijl je omgevingen zich aan de nieuwe situatie aanpassen. Zo groeien planten terug en wordt de lucht weer helder terwijl je je kunt blijven bewegen. Ook zal het in deze Prince of Persia niet meer mogelijk zal zijn om de tijd te manipuleren. Geen tijdgereis en teruggedraai meer dus. De nieuwste Prince of Persia zal op 5 december uitkomen voor de PC, PlayStation 3, Xbox 360 en Nintendo DS.
Check nu deze nieuwe trailer, waarin de ontwikkelaar meer vertelt over de art-style en omgevingen.
Leuk! Alleen is de prins een beetje cartoony 😛 Maar dat was volgens mij ook de bedoeling. Ik heb prince of persia 3 voor de wii en ik vind er niets aan 😳 maaja deze game lijkt me heel anders!
toen was het ook zo’n vet harde ‘hack en slash’ game, waar je eigenlijk geen verhaal in had, deze spreekt me meer aan…
toen was het ook zo’n vet harde ‘hack en slash’ game, waar je eigenlijk geen verhaal in had, deze spreekt me meer aan…[/quote]
Ja dat heb ik ook:P Deze vind ik ook wat meer kleurrijker en dat vind ik leuk in een game. Niet steeds door donkere moerassen maar door woestijn dorpjes ofzo:P Zoals assasins creed.