De derde telg in de Fallout-serie zal voor het eerst ontwikkeld worden door het getalenteerde team achter het award winnende Oblivion, namelijk Bethesda Softworks. Bethesda kocht de licentie in 2004 en hoopt wederom voort te borduren op de populaire twee delen uit de jaren negentig.
De langverwachte sequel draait op een verbeterde versie van de Oblivion engine, maar Bethseda voegde hieraan toe dat de third-person view aanzienlijk verbeterd zal worden gezien de negatieve feedback over dit aspect van de begeerde role-playing game. Het verhaal van Fallout 3 begint met je geboorte en de dood van je moeder in een ziekenhuis. Dit is het moment waar je bij een DNA analist je eigen character kan creren.
Het vechtsysteem van Fallout 3 wordt de Vault-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) genoemd. Je kan vijanden neerhalen in real-time uit een first-person perspectief, maar het leuke van het V.A.T.S. systeem is dat je de tijd kan pauzeren om zo een doelwit naar vrije wil te selecteren. Het gebruik hiervan wordt echter wel beperkt door action points, maar deze zullen doorgaans de gevechten weer aangevuld worden. Als je het niet zo hebt op het levend villen van vijanden, garandeert Bethseda dat je ook door de levels kan heen worstelen door onopvallend en stil te werk te gaan. Het schijnt ook dat het voeren van conversaties je een heel eind op weg kan helpen om de gebieden zonder kleerscheuren te doorkruisen.
Vijanden kunnen je op precies dezelfde wijze aanvallen met het targeting systeem, dus het is mogelijk om op verschillende plaatsen op je lichaam geraakt te worden. Om deze gevechten overzichtelijk te laten verlopen is er een nieuw gezondheidsysteem, eveneens als een duidelijk radiatiesysteem. Deze laatste is een zeer praktische optie om de besmetting van water en voedsel aan te tonen vooraleer je dit nuttigt. Het Karma systeem zal wederom volop aanwezig zijn en er zijn ongeveer 9 tot 12 mogelijke eindes gebaseerd op jouw acties.
Fallout 3 zal op 31 oktober verschijnen voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.
Bekijk nu deze Developer ‘Escape’ Diary.
nostalgisch O.o
net zoals oblivion,zitje in gevangenis,je komt vrij door klein gangetje,daar krijgje ook al veel te veranderen,tis gwn futeristische oblivion xD, zelfs hud lijkter op
Jezus beter laat dan nooit zal ik maar zeggen, maar waren blijven de andere 4 delen of zitten die hier al bij?
ik ga mss toch wel kopen
Komen er aan!
moet fallout hebben ,… kan er niet meer tegen…
Die laatste 2 delen zijn echt G R U W E L I JK , eindelijk eens fatoenlijke Fallout 3 footage :D. Zeker wel een kandidaat voor GotY.
ziet der wel goed uit=D!
moooi beeld
Aant begin zag het er nog wel cool uit met die ontsnapping en die verwoeste wereld, maar toen haalde die energie uit een cola automaat ๐ ๐ฎ Dat is super dom!!! en toen kwamen al die RPG onderdelen en toen vond ik het echt niet meer boeiend.
Ik dacht dat een een coole actie game was, maar niet dus ๐ฅ
Zeker nog nooit gehoord van een ” coole actiegame met RPG elementen”? Die zijn er zat, kijk maar naar titels als “”Mass Effect”, “Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas 2 (discutabel, maar je kan levellen, en door middel van levellen speel je nieuwe wapens vrij. Ik vind het een RPG-element), en bijvoorbeeld ook nog “GTA: San Andreas”. Actiegames met RPG elementen, en allemaal best goed waren.
mooi