Gamers hebben een reden om niet te treuren dat de zomer en de zon weer vertrekken: ”herfst” staat al een tijdje genoteerd als de releaseperiode van Fallout 3, de veelbelovende nieuwe aanvulling van de Fallout-franchise. Ditmaal ontwikkeld door Bethesa belooft Fallout 3 een grote topper te worden.
Vandaag enkele smakelijke beelden vanaf de persvloer in Leipzig.
De derde telg in de Fallout-serie zal voor het eerst ontwikkeld worden door het getalenteerde team achter het award winnende Oblivion, namelijk Bethesda Softworks. Bethesda kocht de licentie in 2004 en hoopt wederom voort te borduren op de populaire twee delen uit de jaren negentig.
De langverwachte sequel draait op een verbeterde versie van de Oblivion engine, maar Bethseda voegde hieraan toe dat de third-person view aanzienlijk verbeterd zal worden gezien de negatieve feedback over dit aspect van de begeerde role-playing game. Het verhaal van Fallout 3 begint met je geboorte en de dood van je moeder in een ziekenhuis. Dit is het moment waar je bij een DNA analist je eigen character kan creΓ«ren.
Het vechtsysteem van Fallout 3 wordt de Vault-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) genoemd. Je kan vijanden neerhalen in real-time uit een first-person perspectief, maar het leuke van het V.A.T.S. systeem is dat je de tijd kan pauzeren om zo een doelwit naar vrije wil te selecteren. Het gebruik hiervan wordt echter wel beperkt door action points, maar deze zullen doorgaans de gevechten weer aangevuld worden. Als je het niet zo hebt op het levend villen van vijanden, garandeert Bethseda dat je ook door de levels kan heen worstelen door onopvallend en stil te werk te gaan. Het schijnt ook dat het voeren van conversaties je een heel eind op weg kan helpen om de gebieden zonder kleerscheuren te doorkruisen.
Vijanden kunnen je op precies dezelfde wijze aanvallen met het targeting systeem, dus het is mogelijk om op verschillende plaatsen op je lichaam geraakt te worden. Om deze gevechten overzichtelijk te laten verlopen is er een nieuw gezondheidsysteem, eveneens als een duidelijk radiatiesysteem. Deze laatste is een zeer praktische optie om de besmetting van water en voedsel aan te tonen vooraleer je dit nuttigt. Het Karma systeem zal wederom volop aanwezig zijn en er zijn ongeveer 9 tot 12 mogelijke eindes gebaseerd op jouw acties.
Fallout 3 zal in de herfst van 2008 verschijnen voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.
[SCREENSHOTS]
Lijkt net alsof m’n oude deutsch lerares een tijdje te lang is gebleven: Die liet ook altijd een wolk vandood enverderf achter..
Screen 1 doet me denken aan Unreal Tournament 2004 π Daar explodeerde de vijanden ook in vleesbrokken uitelkaar π
Deze game moet ik echt hebben..
die vent krijgt vieze kleren in screen 1 π
Net als met Gears of War π
Lol! zeker vet xd
vet aleen deel 1 en 2 vond ik tegenvallen
Echt prachtig, kan gewoon niet wachten voor deze game!
ik denk eerder aan Unreal Tournament 3, dat gebeurt er daar ook…
Zonder Gore geen plezier!
dat word een wreede game π
gaat wreed worden jah,