De vice-president van Bethesda, Peter Hines, heeft in een interview gezegd dat Fallout 3 een betere game wordt dan het alom geprezen The Elder Scrolls: Oblivion. De algemene opvatting in het ontwikkelteam is dezelfde als die van Hines zelf. Aan de andere kant zijn ze ook niet blind voor het feit dat zij de mensen zijn die een 10 jaar oude franchise opgepakt hebben. Hines aan het woord:
- “We’re very well aware of what we’re up against. […] I have no doubts in my mind that, at its core and for everything that it provides that Fallout is a better game than Oblivion was. For sure.”
De derde telg in de Fallout-serie zal voor het eerst ontwikkeld worden door het getalenteerde team achter het award winnende Oblivion, namelijk Bethesda Softworks. Bethesda kocht de licentie in 2004 en hoopt wederom voort te borduren op de populaire twee delen uit de jaren negentig.
De langverwachte sequel draait op een verbeterde versie van de Oblivion engine, maar Bethseda voegde hieraan toe dat de third-person view aanzienlijk verbeterd zal worden gezien de negatieve feedback over dit aspect van de begeerde role-playing game. Het verhaal van Fallout 3 begint met je geboorte en de dood van je moeder in een ziekenhuis. Dit is het moment waar je bij een DNA analist je eigen character kan creΓ«ren.
Het vechtsysteem van Fallout 3 wordt de Vault-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) genoemd. Je kan vijanden neerhalen in real-time uit een first-person perspectief, maar het leuke van het V.A.T.S. systeem is dat je de tijd kan pauzeren om zo een doelwit naar vrije wil te selecteren. Het gebruik hiervan wordt echter wel beperkt door action points, maar deze zullen doorgaans de gevechten weer aangevuld worden. Als je het niet zo hebt op het levend villen van vijanden, garandeert Bethseda dat je ook door de levels kan heen worstelen door onopvallend en stil te werk te gaan. Het schijnt ook dat het voeren van conversaties je een heel eind op weg kan helpen om de gebieden zonder kleerscheuren te doorkruisen.
Vijanden kunnen je op precies dezelfde wijze aanvallen met het targeting systeem, dus het is mogelijk om op verschillende plaatsen op je lichaam geraakt te worden. Om deze gevechten overzichtelijk te laten verlopen is er een nieuw gezondheidsysteem, eveneens als een duidelijk radiatiesysteem. Deze laatste is een zeer praktische optie om de besmetting van water en voedsel aan te tonen vooraleer je dit nuttigt. Het Karma systeem zal wederom volop aanwezig zijn en er zijn ongeveer 9 tot 12 mogelijke eindes gebaseerd op jouw acties.
Fallout 3 zal in de herfst van 2008 verschijnen voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.
Lijkt me logisch, het zou niet goed zijn als een oudere game beter is als een nieuwere game. Het is meestal de bedoeling van een ontwikkelaar om zijn games te verbeteren. π
Fps vergelijken met fp adventure? π Ze leggen de lat iig wel hoog voor zichzelf, opzich is dat goed, mits ze het ook na kunnen komen π
denk het ook
ja dat mag ook wel, oblivion viel best tegen π
Ben benieuwd.
Dit wordt de eerst Fallout game voor mij dus ik weet nog niet precies wat me te wachten staat. Maar als het beter word dan oblivion (wtf is dat voor een game?? π ) dan vind ik alles best π
hoe kan je dat zegge.. ik vind em nog steeds vet..
oblivion is een van de beste games ooit gemaakt, verschrikkelijk veel uren gespeeld…
dat belooft voor falout 3
Sommige oude games vind ik betere dan sommige nieuwe. Dan vergelijk je meestal wel appels met peren, maar toch. En als je CoD 3 met 2 vergelijkt, is 2 toch wel ietsje beter (als je puur kijkt naar meningen van gamers, zelf heb ik geen van 2 g espeeld).
Laat maar komen dan!
Oblivion was FANTASTISCH voor zijn tijd, ik hoop echt dat dit waar is want dan ga ik nog een hoop lol beleven met deze game π
Eerst zien dan geloven, want Oblivion was een fantastisch game!