Post-apocalyptische chaos op nieuw artwork van Fallout 3

Ontwikkelaar Bethesda Softworks, bekend van onder andere Oblivion, heeft hoge verwachtingen van Fallout 3. De game speelt zich af in de toekomst waar de aarde op nucleaire wijze is weggevaagd. Veel in puin gelegen gebouwen worden dan ook gebruikt als decoratie om het ‘end-of-the-world’-thema sfeer te geven. Vandaag worden we voorzien van wat nieuwe artwork afbeeldingen van Fallout 3.

De derde telg in de Fallout-serie zal voor het eerst ontwikkeld worden door het getalenteerde team achter het award winnende Oblivion, namelijk Bethesda Softworks. Bethesda kocht de licentie in 2004 en hoopt wederom voort te borduren op de populaire twee delen uit de jaren negentig.

De langverwachte sequel draait op een verbeterde versie van de Oblivion engine, maar Bethseda voegde hieraan toe dat de third-person view aanzienlijk verbeterd zal worden gezien de negatieve feedback over dit aspect van de begeerde role-playing game. Het verhaal van Fallout 3 begint met je geboorte en de dood van je moeder in een ziekenhuis. Dit is het moment waar je bij een DNA analist je eigen character kan creëren.

Het vechtsysteem van Fallout 3 wordt de Vault-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) genoemd. Je kan vijanden neerhalen in real-time uit een first-person perspectief, maar het leuke van het V.A.T.S. systeem is dat je de tijd kan pauzeren om zo een doelwit naar vrije wil te selecteren. Het gebruik hiervan wordt echter wel beperkt door action points, maar deze zullen doorgaans de gevechten weer aangevuld worden. Als je het niet zo hebt op het levend villen van vijanden, garandeert Bethseda dat je ook door de levels kan heen worstelen door onopvallend en stil te werk te gaan. Het schijnt ook dat het voeren van conversaties je een heel eind op weg kan helpen om de gebieden zonder kleerscheuren te doorkruisen.

Vijanden kunnen je op precies dezelfde wijze aanvallen met het targeting systeem, dus het is mogelijk om op verschillende plaatsen op je lichaam geraakt te worden. Om deze gevechten overzichtelijk te laten verlopen is er een nieuw gezondheidsysteem, eveneens als een duidelijk radiatiesysteem. Deze laatste is een zeer praktische optie om de besmetting van water en voedsel aan te tonen vooraleer je dit nuttigt. Het Karma systeem zal wederom volop aanwezig zijn en er zijn ongeveer 9 tot 12 mogelijke eindes gebaseerd op jouw acties.

[SCREENSHOTS]

Fallout 3 zal eind 2008 verschijnen voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.

  1.   
    TheDude's avatar

    Ik vrees nog steeds voor uitstel naar begin 2009, maar anders wordt dit echt een heeele grote topgame voor het einde van dit jaar. 8)

  2.   
    RinusReetRidder's avatar

    Dit wordt een vette game. Zeker met dat Karma en VATS systeem.

  3.   
    touchdown's avatar

    misschien wil wel eens beelden zien van dit spel want ik weet nog niet zeker wat ik van deze game moet denken

  4.   
    Kaassouffl3's avatar

    Kvind de agtergronden er nie al te best uitzien.. derest gaat wel

  5.   
    ChielB's avatar

    Het is ook artwork hè, geen in-game screenshots. 😉

  6.   
    FPS–>TOM!!<--'s avatar

    ChielB schreef, "Het is ook artwork hè, geen in-game screenshots. 😉 "

    Het zegt wel iets over de stijl van de game, buiten dat vind ik artwork gewoon heel mooi, vooral van Guild Wars 😀 !

  7.   
    Nuckey's avatar

    Ik ben echt zo benieuwd of deze game wel wat gaat worden, ik denk natuurlijk van wel.
    Ik speel Oblivion nog vaak zat en ik denk dat deze ook wel bij mijn game collectie komt.

    Ik kijk er zeer erg naar uit. 😆

  8.   
    Neolite's avatar

    ”FPS–>TOM!!<--" schreef, "[quote="ChielB"]Het is ook artwork hè, geen in-game screenshots. :wink: "

    Het zegt wel iets over de stijl van de game, buiten dat vind ik artwork gewoon heel mooi, vooral van Guild Wars 😀 ![/quote]

    Het zegt ook iets over de progressie van de game, als ze ons nu nog maar artwork latenzien. 🙁