Fallout 3 is een game over keuzes en dus ook de consequenties van die keuzes. Daarom zal Fallout 3 negen tot twaalf verschillende eindes bevatten waarbij het einde wat je krijgt natuurlijk af hangt van de keuzes die je maakt in het spel. Pete Hines van Bethesda, de ontwikkelaar van Fallout 3, zei er dit over:
- “There will be somewhere between nine to 12 different endings to the game based on what you’ve done in the game. So it’s something that is inherently a diverging path. It may be some of the same things but doing them in very different ways, and ultimately that will define your gameplay experience.”
De derde telg in de Fallout-serie zal voor het eerst ontwikkeld worden door het getalenteerde team achter het award winnende Oblivion, namelijk Bethesda Softworks. Bethesda kocht de licentie in 2004 en hoopt wederom voort te borduren op de populaire twee delen uit de jaren negentig.
De langverwachte sequel draait op een verbeterde versie van de Oblivion engine, maar Bethseda voegde hieraan toe dat de third-person view aanzienlijk verbeterd zal worden gezien de negatieve feedback over dit aspect van de begeerde role-playing game. Het verhaal van Fallout 3 begint met je geboorte en de dood van je moeder in een ziekenhuis. Dit is het moment waar je bij een DNA analist je eigen character kan creëren.
Het vechtsysteem van Fallout 3 wordt de Vault-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) genoemd. Je kan vijanden neerhalen in real-time uit een first-person perspectief, maar het leuke van het V.A.T.S. systeem is dat je de tijd kan pauzeren om zo een doelwit naar vrije wil te selecteren. Het gebruik hiervan wordt echter wel beperkt door action points, maar deze zullen doorgaans de gevechten weer aangevuld worden. Als je het niet zo hebt op het levend villen van vijanden, garandeert Bethseda dat je ook door de levels kan heen worstelen door onopvallend en stil te werk te gaan. Het schijnt ook dat het voeren van conversaties je een heel eind op weg kan helpen om de gebieden zonder kleerscheuren te doorkruisen.
Vijanden kunnen je op precies dezelfde wijze aanvallen met het targeting systeem, dus het is mogelijk om op verschillende plaatsen op je lichaam geraakt te worden. Om deze gevechten overzichtelijk te laten verlopen is er een nieuw gezondheidsysteem, eveneens als een duidelijk radiatiesysteem. Deze laatste is een zeer praktische optie om de besmetting van water en voedsel aan te tonen vooraleer je dit nuttigt. Het Karma systeem zal wederom volop aanwezig zijn en er zijn ongeveer 9 tot 12 mogelijke eindes gebaseerd op jouw acties.
Fallout 3 zal in de herfst van 2008 verschijnen voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.
dat is wel mooi vind ik
Dat is zeker mooi, je kunt de hele tijd op nieuw spelen want het verhaal loopt telkens anders.
echt wel!!!
twaalf !?!!?
holy shit je kan het spel gewoon twaalf keer uitspelen en er telkens een andere belevenis bij hebben da’s tog tof
Wow een nieuw record ik heb nog nooit 12 eindes in een spel gezien 😕 petje af . 😀
Maar 12 is wel erg veel. Ik vind 4 eigelijk wel genoeg. Anders zit je dat spel 12 keer uitespelen en dan heb je soms dat je 2x dezelfde eindes hebt zodat je meer dan 15 keer dat spel zit te spelen. Lijkt me niet erg leuk. En het zal op een gegeven moment wel gaan vervelen omdat je iedere keer hetzelfde zit te doen behalve een aantal missies diie het einde bepalen. Maak dan gewoon 12 campaings ofzo. Das veel leuker 🙄
Komt dan op hetzelfde neer kan hetzelfde zijn, 😉
Goed voor de replay waarde. 🙂
Dit is wel erg veel 12 eindes! Hopelijk word het ook nog een goed game! Dan kan je het spel 12 keer uitspelen 😛
Dan heb je wel de neiging om alle 12 eindes te zien heb ik wel bij games ook bij Bioschock heb 2 keer uitgespeeld omdat ik 2 eindes wou zien
Jaah er zijn er wel twaalf… Ma zijn ze ook allemaal van goed kwaliteit vraag ik me dan af…
12 eindes 😮 ze hebbe flink hun best gedaan 🙂