Ontwikkelaar Bethesda Softworks, bekend van onder andere Oblivion, heeft hoge verwachtingen van Fallout 3. De game speelt zich af in de toekomst waar de aarde op nucleaire wijze is weggevaagd. Veel in puin gelegen gebouwen worden dan ook gebruikt als decoratie om het end-of-the-world thema sfeer te geven. Vandaag zijn er vier screenshots verschenen die een kleine indruk van het Fallout-universum geven.
De derde telg in de Fallout-serie zal voor het eerst ontwikkeld worden door het getalenteerde team achter het award winnende Oblivion, namelijk Bethesda Softworks. Bethesda kocht de licentie in 2004 en hoopt wederom voort te borduren op de populaire twee delen uit de jaren negentig.
De langverwachte sequel draait op een verbeterde versie van de Oblivion engine, maar Bethseda voegde hieraan toe dat de third-person view aanzienlijk verbeterd zal worden gezien de negatieve feedback over dit aspect van de begeerde role-playing game. Het verhaal van Fallout 3 begint met je geboorte en de dood van je moeder in een ziekenhuis. Dit is het moment waar je bij een DNA analist je eigen character kan creëren.
Het vechtsysteem van Fallout 3 wordt de Vault-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) genoemd. Je kan vijanden neerhalen in real-time uit een first-person perspectief, maar het leuke van het V.A.T.S. systeem is dat je de tijd kan pauzeren om zo een doelwit naar vrije wil te selecteren. Het gebruik hiervan wordt echter wel beperkt door action points, maar deze zullen doorgaans de gevechten weer aangevuld worden. Als je het niet zo hebt op het levend villen van vijanden, garandeert Bethseda dat je ook door de levels kan heen worstelen door onopvallend en stil te werk te gaan. Het schijnt ook dat het voeren van conversaties je een heel eind op weg kan helpen om de gebieden zonder kleerscheuren te doorkruisen.
Vijanden kunnen je op precies dezelfde wijze aanvallen met het targeting systeem, dus het is mogelijk om op verschillende plaatsen op je lichaam geraakt te worden. Om deze gevechten overzichtelijk te laten verlopen is er een nieuw gezondheidsysteem, eveneens als een duidelijk radiatiesysteem. Deze laatste is een zeer praktische optie om de besmetting van water en voedsel aan te tonen vooraleer je dit nuttigt. Het Karma systeem zal wederom volop aanwezig zijn en er zijn ongeveer 9 tot 12 mogelijke eindes gebaseerd op jouw acties.
[SCREENSHOTS]
Fallout 3 zal in de herfst van 2008 verschijnen voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.
Ik vind het er niet echt top uit zien. 🙁
Inderdaad, de screens zien er nogal vaag uit. Let wel, dit zijn nog maar de eerste screens en ik lees zojuist dat de game op een verbeterde versie van de Oblivion-engine draait, dus ik denk niet dat we echt mogen voortgaan op wat de screens ons nu al laten zien. Fallout 3 zal dan ook pas in de herfst van 2008 verschijnen. 😉
Het ziet er meer uit als een X-RAY engine
Dit is nog niet duidelijk genoeg om te kunnen reageren. Niet duidelijk genoeg beelden genomen.
deze screens passen wel bij de teaser die eerder was vrijgegeven 8)
dat hoopje puin waar die band in uitsteekt ziet er niet mooi uit maar wil meer zien over de game tot nu toe nog een vage game voor mij
ziet er stoer uit
Gears of War zag erin het begin toch ook niet mooi uit.. 😛 Dat heb je altijd 🙂
waneer komt hij uit, ergens in ocktober 😕 tuurluk siet het er nog niet mooi uit dat hebbe alle games 😉 alle fouten motte er nog uit gehaald worden 😛