Spore evolueert volgend jaar pas de winkels in

De veelbelovende game van Will Wright, Spore, laat maar af en toe wat van zich horen. Deze evolutionaire game was een van de meest opvallende games van de laatste E3 en lijkt een bijzonder concept na te streven. Tijdens de openbaring van de financiële resultaten van Electronic Arts maakte directeur John Riccitiello helaas bekend dat Spore niet voor het begin van 2008 in de winkels zal liggen. Een reden voor alweer een periode van uitstel werd niet gegeven, maar het lijkt aannemelijk dat men de kwaliteit van de game op alle platformen wil waarborgen.

Spore is het nieuwe liefdeskindje van Will Wright en de internationale pers. De speler zal in deze game in staat zijn de evolutie van het leven op een planeet in eigen hand te nemen, later in de game zal de gamer met zijn ontwikkelde ras ook in staat zijn nieuwe planeten te ontdekken, te koloniseren of in te nemen. De speler zal de evolutie kunnen controleren op zowel kleine als grote schaal. Men beginne met het ontwikkelen van eigenschappen van een ras door cellen aan te passen en te ontwikkelen, deze zullen weer uitgroeien en evolueren in meer ontwikkelde wezens. Wanneer je wezen wat meer ontwikkeld is en zich vermenigvuldigd heeft verandert de game in een soort RTS, waarin de speler groepen/stammen van het wezen controleert.

De centrale hut waar de wezens samenkomen is te upgraden, zodat de game verandert in een simpele versie van SimCity. Hier moet je de technologie verder ontwikkelen en contact zoeken met andere ontstane steden op de wereld. Als de technologie zo ver is ontwikkeld dat de speler UFO’s en dergelijke ruimtevaartuigen kan bouwen, kan de gamer het heelal gaan ontdekken en nieuwe planeten koloniseren of observeren.

Spore zal begin 2008 verschijnen voor de PC, PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo Wii en Nintendo DS.

1.