MMO’s, Massively Multiplayer Online games, zijn al een aantal keren de doodsoorzaak geweest van zowel (te verwoede) spelers als (verwaarloosde) omstanders. Second Life gaat deze trend totaal tegen met een Relay for Life deze week.
Relay for Life begon in 1985, toen een chirurg 24 uur rondjes op een baan liep en zo $ 27.000 inzamelde voor het Amerikaanse Kankerfonds. Deze persoon zetten een trend in gang, die tot op heden al in meer dan 4400 buurten in de Verenigde Staten en 21 andere landen navolging heeft gevonden.
Second Life is een virtuele wereld, waarin echte mensen middels avatars wonen. Je kunt er doen en laten wat je wil en anders dan andere MMO’s betaal je slechts eenmaal $ 9,95 voor een lidmaatschap van een leven lang.
Hoe wordt dit beide gemixt? Wel, zo:
- Now, the residents of an online world are getting in on the act, too. On Aug. 27 and 28, the American Cancer Society will hold its first Relay for Life in the 3D virtual world of Second Life. Instead of running around tracks in their hometowns, participants will guide their onscreen representatives (known as avatars) around a virtual track designed and displayed in cyberspace. Pledges will be made in Second Life’s virtual currency, though they will be converted to dollars before being passed along to the cancer society.
Meer informatie is hier te vinden.
ik geloof nooit dat je kan doen wat je niet laten kan, dat kost men gewoon teveel geld. 😕 dan moet je denken aan alle details en uitwerkingen van de omgeving die ze moeten uitwerken. 😮 als ik bijv. een prullebak in elkaar wil slaan dan moeten er wel deuken in komen en elk huis moet toegangkelijk worden net zoals in het echte leven 😉
lijkt me wel leuk
ja mij ook wel, maar dit allemaal voor $9,95 lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk 😕
tja alle beetjes helpen tegen een verschrikkelijk iets als kanker.
maar dan kunnen ze beter het geld dat ze aan dat spel uitgeven om te maken gebruiken, want zo maak je aardig verlies in het begin 😕 , tenzij je zoveel sponsoren bij elkaar hebt die genoeg geld geven bij elkaar om het spel te maken 8)
Punt 1. Je maakt altijd verlies in het begin; wil je iets opzetten zul je eerst moeten investeren.
Punt 2. Je geeft eigenlijk al zelf antwoord: sponsoren
Punt 3. De opbrengsten zullen vele malen groter zijn dan de investering; m.a.w. het zou zonde van het geld zijn om het in een aan de Society te geven als je het in aanzienbare tijd kunt verveelvoudigen.
als ze een trailer ofzo kunnen maken kan je messchien zien of het leuk is
lijkt mij wel wat