Shadow of the Tomb Raider is inmiddels meer dan 4 miljoen keer verscheept, zo laat uitgever Square Enix weten. Ondanks een matige start qua verkoopcijfers wist de game eind december de grens van 4 miljoen exemplaren te bereiken.
Volgens de president van Square Enix, Yosuke Matsuda, had men moeite om het grote publiek te overtuigen. Er was teveel concurrentie rondom de lancering en de user awareness was te beperkt. Wellicht dat Square Enix in het vervolg meer zal inzetten op advertenties voor de lancering van een game, zo vertelde Matsuda.
De moeite om te overtuigen zagen we ook al terug in onze review van Shadow of the Tomb Raider. Visueel heel fraai in alle cutscenes, maar vooral de vele bugs en een matig verhaal gooiden best wat roet in het eten. Inmiddels is de basisgame al uitgebreid met extra content in de vorm van The Forge en The Pillar, waarmee nieuwe tombes te spelen zijn.
Logisch dit is een goede game
Het is ook een heel goed spel, en door de extra dlc uitbreidingen ben ik nog niet klaar.
Ben echter nu dlc van Spider-Man bezig, dus Tomb Raider moet even wachten(anders moet weer aan besturing wennnen, en daarna weer besturing van Spider-Man)
Top game, door meer gebruik te maken van puzzels en minder van het vechten gingen ze naar mijn mening een goede kant op, namelijk wat we van de oude Tomb Raiders gewend waren.