HoloLens-versie van Portal toont potentie | Lunchtip


Zit je op school, op het werk, in de trein of op een andere plek en ben je lekker je bammetjes aan het eten? Een heerlijk moment van rust, maar ook een moment waarop je even kijkt wat er allemaal op internet gebeurt. Met de GamersNET Lunchtip krijg je iedere werkdag een leuke tip over gaming- of geek-cultuur om je tijd mee te verdoen. Leuke filmpjes, boeiende artikelen, spannende plaatjes of gewoon totale onzin.

De Canadese game-ontwikkelaar Kenny Wang kan zijn lol niet op met de Microsoft HoloLens. De programmeur en designer die gespecialiseerd is in augmented reality-projecten, heeft een behoorlijk goede versie van Portal gemaakt voor de HoloLens. In de video speelt Wang met de Companion Cube en de bekende oranje en blauwe portalen. Het is hem gelukt om portalen te plaatsen op objecten op afstand en de kubus rolt zelfs van de trap. Bijzonder en vooral veelbelovend voor de toekomst. Helaas is de HoloLens nog niet bedoeld voor de consumentenmarkt en vooral erg prijzig. Drieduizend dollar is in ieder geval geen kattenpis. Voorlopig doen wij het met video’s zoals deze.

Heb jij een leuke tip voor ons? Stuur hem dan op naar [email protected] en vergeet niet je GamersNET-gebruikersnaam te vermelden. Volg GamersNET en de GN Lunchtip tevens via Twitter en Facebook, want ook daar kun je jouw tips voor ons achterlaten.

Eet smakelijk!
  1.   
    Tom's avatar

    Tof concept, maar natuurlijk ook weer zó jammer dat je in AR niet zelf door de Portals kunt springen. Lijkt me wel een geinig concept voor wat puzzelspelletjes, maar in VR kunnen we natuurlijk wél door de portalen reizen…

  2.   
    JaslanNL's avatar

    Hoe werkt dit eigenlijk met levende (bewegende/stilstaande) personen? Kan je daar ook een portal in schieten of ziet de HoloLens wel het verschil? Lijkt me wel droog om companion cube’s via de mond er in te schieten en ze aan de achterkant er weer uit te laten knallen.

  3.   
    tijn80's avatar

    Tom schreef, "Tof concept, maar natuurlijk ook weer zó jammer dat je in AR niet zelf door de Portals kunt springen. Lijkt me wel een geinig concept voor wat puzzelspelletjes, maar in VR kunnen we natuurlijk wél door de portalen reizen…"

    Hololens lijkt me wel een goede partner voor Pokemon Go. In dat soort games maak je niet zulke sprongen tussen omgevingen.