Conquest-modus in Battlefield 1 krijgt toch ticketsysteem na klachten tijdens open beta

Voor Battlefield-veteranen was het even wennen tijdens de open beta van Battlefield 1. Ontwikkelaar Dice had de iconische Conquest-modus namelijk op de schop gegooid. Waar in het verleden beide teams met een x aantal tickets startten, wat omlaag liep als de tegenstander meer vlaggen in bezit had en door iedere kill die het andere team maakte, was dat in de open beta van Battlefield 1 niet langer het geval. In plaats daarvan verdiende je als team punten voor iedere vlag die je in bezit had. Gedood worden maakte echter niet meer uit, want dit kostte je team geen punten.

Deze verandering van de Conquest-modus werd door veel Battlefield-fans niet gewaardeerd en Dice heeft zich nu niet doof getoond voor deze kritiek. De Zweedse ontwikkelaar laat namelijk weten dat men als gevolg van de feedback de Conquest-modus van Battlefield 1 aanpast en dat je met zowel het veroveren van objectives als het maken van kills punten zal scoren om het potje te winnen.

Daarnaast laat Dice weten dat men als gevolg van de open beta van Battlefield 1 ook nog wat andere aanpassingen zal doorvoeren in de spelbalans van Battlefield 1. Zo zal de light tank minder krachtig gemaakt worden en zal de support-klasse een gadget krijgen waarmee je voertuigen kunt uitschakelen.

  1.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    If it aint broke dont fix it.

    Niet elke vernieuwing en veranderingen ingame features zijn altijd goed ben erg blij dat ze bij de oude vertroude traditionele tickets systeem blijven.

  2.   
    Throbert's avatar

    Ik vond het wel lekker simpel in de beta, geen problemen

  3.   
    mattioza's avatar

    Vooral dat van die tanks minder sterk maken is goed vooruitzicht. 🙂

  4.   
    Mandamo's avatar

    Tja, aan de ene kant zorgde het er wel voor dat mensen meer op de objectives gericht waren. Anderzijds is de medic klasse nutteloos geworden.