Electronic Arts groeit zachtjes door. De financiële cijfers van het eerste kwartaal zijn geklokt en gepubliceerd, en EA blijkt nog steeds lekker te gaan als het om cashflow gaat. De 1.2 miljard dollar opbrengsten van deze periode in 2015 groeide dit jaar tot 1.27 miljard.
Opmerkelijk is dat EA in de digitale sferen zeker zijn mannetje staat. Dezer dagen klokken nog steeds miljoenen spelers in op Star Wars: Battlefront en Battlefield 4, maar ook de opbrengsten van digitale downloads, waaronder DLC en abonnementen op EA Access, brachten dit kwartaal flink geld in het laadje. In totaal betroffen digitale sales een goede 689 miljoen dollar. Extra content wist hierin 300 miljoen dollar op te brengen voor EA en de abonnementskosten van EA Access cumuleerden tot 83 miljoen dollar.
Voor de volgende financiële periode drukt EA men erop dat het bedrijf zeker nog uit wil breiden in bepaalde takken. Zo zou EA meer bezig zijn met VR en augmented reality en is de uitgever hoopvol voor de Xbox One Scorpio en PlayStation Neo, die naar hun zeggen de levensduur van de consoles gegarandeerd zouden moeten verlengen.