Ubisoft: Lage framerate Assassin’s Creed: Unity niet te wijten aan grote mensenmassa’s

Het zal je niet ontgaan zijn dat er veel ophef is over de lage framerate van Assassin’s Creed: Unity. Sommige gamers vermoeden dat dit probleem te wijten is aan de grote mensenmassa’s op de Parijse straten; deze zouden veel rekenkracht opeisen en daardoor de framerate negatief beïnvloeden. Volgens Ubisoft is daar echter niets van waar.

Op zijn blog laat Ubisoft weten dat het tests heeft gedaan waaruit blijkt dat de mensenmassa’s niet de oorzaak zijn van de misère:

We have just finished a new round of tests on crowd size but have found it is not linked to this problem and does not improve frame rate, so we will be leaving crowds as they are.
Hoewel de framerate-problemen nog steeds niet volledig zijn opgelost, heeft het bedrijf naar eigen zeggen wel al veelbelovende voortgang geboekt:
It’s taken us some time to make progress on this front, but we’ve got some promising findings to share. We can tell you that we have detected a distinct discrepancy between what we observed in the pre-launch versus post-launch environment. In spite of our testing, it looks like the instruction queue is becoming overloaded and impacting performance.
Ubisoft is de afgelopen dagen druk aan het sleutelen geweest en heeft de volgende verbeteringen reeds kunnen realiseren:
  • Streamlining some technical aspects of navigation: We’ve fixed a number of edge cases with our detection system to smooth certain behaviours during parkour. We’ve fixed a few objects which were improperly tagged to smooth navigation.
  • Improving task scheduling: We’ve tuned the way the computing tasks are prioritized and parallelized by the processor cores to improve framerate in certain edge cases.
  • Tweaking performance for Reach High Points: We’ve optimized the reach high points, during the camera swooping sequence to improve framerate a little bit.
  • Wanneer deze verbeteringen doorgevoerd zullen worden in een patch, is nog onduidelijk.

    1.   
      3333/3333's avatar

      Het waren vooral diegene die beweerden dat er niks mis was met deze game die zeiden dat het aan de hoeveelheid npc’s lag. In verschillende framerate test kwam al naar voren dat de framerdrops totaal willekeurig waren, soms zelf wanneer een sitautie meerdere keren exact nagebootst werd.

      De game is technisch een rotzooitje, dat gaat nog heel lang duren voor alles gefixt is. Als het ze lukt tenminste.

    2.   
      Musicman88's avatar

      Volgens mij ligt het aan al dat syncen met uPlay en de game bestanden die in en uit de cloud moeten worden gezet/gehaald.