Het zal je vast niet ontgaan zijn dat er nogal wat ophef is over Assassin’s Creed: Unity. De game wordt namelijk op alle platformen geteisterd door een lage framerate. Digital Foundry deed een eerste test op de new-gen consoles en ontdekte dat de framerate op beide platformen inderdaad regelmatig inzakt, maar dat de Xbox One dichter bij de 30 fps blijft dan de PlayStation 4.
Dat is opvallend, want vanwege zijn krachtigere GPU presteert de PlayStation 4 over het algemeen beter. Uit onderstaande video blijkt echter dat de Xbox One een stabielere framerate weet te behouden, al is het woord “stabiel” hier niet echt op zijn plaats: de framerate fluctueert hevig en duikt in sommige gevallen zelfs onder de 20 fps.
Benieuwd naar de verschillen? Check dan onderstaande video.
Ach de framrate op xbox is gewoon minder slecht 馃槢
“Assassin’s Creed: Unity is sinds vandaag verkrijgbaar in Nederland.” dit klopt volgens mij niet helemaal. Wel opmerkelijk dat de framerate op de Xbox beter is dan op de PS4.
dit verbaast me heel erg, ik hoop dat ze de framerate nog fixen met patches 馃檨
Ongeveer 22 fps aan het begin. Belachelijk.
Sorry, was inderdaad nog van een oud bericht. Heb het even aangepast, thanks voor je oplettendheid!
Met internet uit(ps4) draait ie zoals eerder vermeld veel beter, minder framerate drops en als ze voorkomen zijn ze minder extreem
Het is opzich niet zo gek. Leading platform voor Unity is Xbox One en dat moet er natuurlijk mooier uitzien, anders hadden We nu 60 fps gehad.
De cinematic experience toch?
Haha, op de PC minimaal 30 maximaal 65 fps. Vreemde is dat de FPS rond de 30 gaat hangen wanneer ik me in een gebouw bevindt. Overigens is dit op very high, niet op ultra. Wanneer ik de game op ultra zet heeft mijn PC iets meer moeite met de grote mensen massa’s en de cut scenes. Hopelijk wordt dit nog geoptimaliseerd in een patch. Zit nu ongeveer op 25% van de game en ben nog steeds zeer tevreden! 9/10
je maakt een LOL hoop ik! anders ken je er echt niets van!
Zo groot is het verschil in hardware inderdaad ook weer niet. De gpu van de PS4 is slechts een fractie sterker. Het verschil tussen 900p en 1080p vaak, niet wereldschokkend.
nee dat merk je eigenlijk niet.
Oke my bad misschien is het niet een heel groot verschil idd, maar er is door Ubisoft volgens mij een keer gezegd dat ze 30 fps locken omdat ze graag gelijkwaardige games willen maken. Dan heb ik in mijn achterhoofd dat xbox one vaker een lagere framerate en resolutie heeft dan PS4. En aangezien de One leading platform is zou het gek zijn om een mooiere versie bij de concurrent te hebben. Maar goed als je game zo slecht is geoptimaliseerd dat een monstercomputer amper de 30 FPS haalt maakt het niet heel veel meer uit.
Ja de PS4’s GPU is ‘slechts’ 50% krachtiger. Dat is maar een klein verschil natuurlijk 馃槈
Dips van onder de 20 fps.. True next gen right there… 馃槬 馃槬 馃槙 馃槙
Alleen jammer dat dit nep is… Of is er een reden waarom ik er geen last van had? Misschien heb ik een super ps4?
Ik heb zelfde scene stuk of 5x gedaan ivm dood gaan of niet goed genoeg finishen en is nooit zo laag geschoten dat er iets stotterde. Dus waar slaat dit op? Of moet ik ook een app downloaden met een fps meter om te kijken wanneer ie onder de 30 fps schiet?
En toch is de XBox sneller.. Daar zit je dan met je 50%.
Ja, maar dat is door de CPU niet de GPU.
De CPU van de XO is iets hoger geklokt.