Ontwikkelaar: The Order: 1886 ziet er op 30fps beter uit dan op 60fps

Dat The Order: 1886 er prachtig uitziet, hebben we al kunnen zien in de gameplay trailer. Helaas heeft ontwikkelaar Ready at Dawn bekendgemaakt dat er vanwege deze mooie graphics wel een concessie moet worden gemaakt: de game zal draaien op een framerate van 30fps.

Aanvankelijk waren wij teleurgesteld, maar gameregisseur Dana Jan wist het nieuws zo te brengen dat we bijna enthousiast zijn geworden. Volgens Jan heeft een framerate van 60fps namelijk een negatieve invloed op de esthetiek van de game. De meeste films draaien immers op 24fps, dus een framerate van 30fps geeft volgens Jan meer een filmisch gevoel:

One thing that really changes is the aesthetic of the game in 60 fps. We’re going for this filmic look, so one thing that we knew immediately was films run at 24 fps. We’re gonna run at 30 because 24 fps does not feel good to play. […] If you push that to 60, and you have it look the way we do, it actually would end up looking like something on the Discovery Channel, like an HDTV kind of segment or a sci-fi original movie maybe. The escapism you get from a cinematic film image is just totally different than what you get from television framing, so that was something we took into consideration.
Het lijkt ons een goed idee dat Jan voor de Nederlandse regering gaat werken. Iemand die zelfs slecht nieuws zo mooi kan brengen, kunnen ze daar immers wel gebruiken.

  1.   
    thijsknvb's avatar

    hahahaha gewoon een bullshit reden dat 60fps niet lukt XD

  2.   
    3333/3333's avatar

    Het lijkt ons een goed idee dat Jan voor de Nederlandse regering gaat werken. Iemand die zelfs slecht nieuws zo mooi kan brengen, kunnen ze daar immers wel gebruiken.

    Mee eens. Ons wordt betere scholing belooft door de studiefinanciering af te schaffen en de zorg wordt dichter bij de ouderen gebracht door ze hun zorg af te pakken.

    Hij zou er inderdaad perfect tussen passen.

  3.   
    assassin_MKA's avatar

    Een game met CGI graphics mag van mij wel op 30fps draaien.

  4.   
    coolking's avatar

    thijsknvb schreef, "hahahaha gewoon een bullshit reden dat 60fps niet lukt XD"

    Mee eens xD

  5.   
    Rijstekorrel's avatar

    Aan de filmpjes te zien ziet het er al prima uit op zich, wel jammer stellen ze hem weer uit maar blijkbaar toch als nog 30fps.

  6.   
    Daniel Z's avatar

    Als ze ook toegeven dat 60fps bij The Order: 1886 niet lukt, vind ik het prima. Want ergens snap ik die beredenering wel, aangezien ik dit ook vaak probeer uit te leggen aan mensen. Sommige games komen er met 60fps, vooral op de pc, behoorlijk onrealistisch/nep uit te zien. Dit komt doordat alles er té soepel uit ziet, alles beweegt te snel zonder dat het wazig wordt. Eigenlijk is dit voor het menselijk oog raar, omdat wij in het echte leven geen 60 fps zien. Daarom kunnen films op 24 fps draaien, wat tevens voor het filmische effect zorgt.

    Dus als The Order op een stabiele 30fps draait, vind ik het helemaal goed. Mij boeit het vaak toch niet, want Skyrim draait op de consoles ook eigenlijk als stront, maar de ervaring van de game zelf is fantastisch.

  7.   
    3333/3333's avatar

    Ter informatie, het mensenlijk oog kan gemiddeld 80 beelden per seconde verwerken. De redenatie dat wij in het echt geen 60 fps kunnen zien maar in games ineens wel slaat natuurlijk nergens op.

    Met films is het een ander verhaal, The Hobbit met zijn 48 fps viel niet bij iedereen in de smaak. Die 24 fps bij films heeft ook te maken met bijv. een donkere omgeving, zodat er een after image op je netvlies ontstaat waardoor de beelden soepeler in elkaar over lijken te lopen. Hierdoor ontstaat een zacht en filmisch effect. In feite is dit gewoon ontbrekende informatie wat onnauwkeurigheden verbloemd.

    Maar games is een ander verhaal aangezien je daar moeten focussen, input geeft een feedback krijgt. Hoe minder fps, hoe minder informatie heen en weer kan gaan, hoe minder de spelervaring/controlle.