Ubisoft heeft verkoopcijfers van diverse series vrijgegeven en daaruit blijkt dat Assassin’s Creed binnen zeven jaar naar de top is gestegen. Deze franchise is Ubisoft’s best verkopende reeks met 73 miljoen verkochte exemplaren.
Ook Just Dance doet het zeker niet slecht met 48 miljoen exemplaren, waarna Tom Clancy’s Splinter Cell, Rainbox Six en Ghost Recon volgen met respectievelijk 30 miljoen, 26 miljoen en 25 miljoen verkochte games. Hieronder is de volledige lijst te zien.
- Assassin’s Creed: 73 million
- Just Dance: 48 million
- Tom Clancy’s Splinter Cell: 30 million
- Tom Clancy’s Rainbow Six: 26 million
- Tom Clancy’s Ghost Recon: 25 million
- Rayman: 25 million
- Petz: 24 million
- Imagine: 21 million
- Prince of Persia: 20 million
- Driver: 19 million
- Far Cry: 18 million
- Rayman Raving Rabbids: 14 million
- The Settlers: 10 million
- The Experience: 9 million
- Anno: 5 million
vraag me af hoeveel het zouw zijn als ze allen illegale Downloads mee tellen.
Dat zijn er een hele hoop maar met elk jaar een nieuw deel die miljoenen verkoopt gaat het snel.
Oh wauw.. 😳
Anno maar zo weinig 0_o Awh 🙁
Just Dance minder dan AC? Faith in gaming community restored!
Driver: San Francisco was een vermakelijke game! Had hem laatst nog voor ongever 3 euro op de Xbox Live uitverkoop. Far Cry 3 was ook erg goed! 🙂
En maar blijven zeuren over het illegale gedownload en hoe ze noodgedwongen DRM en Uplay MOETEN gebruiken. Met deze cijfers hebben ze helemaal niks te klagen……..
Hier dromen veel (indie) ontwikkelaars van, om zo’n grote verkoop te kunnen genereren.
Ongelooflijk hoe zo’n top bedrijven miljoenen per jaar verdienen, de markt vol blijven gooien met mainstream games, niet luisteren naar hun community, alleen geld tekens zien en het hardste klagen!
Terwijl kleine “indie” ontwikkelaars het minste klagen, het hoofd boven water proberen te houden en tenminste luistert naar hun community.
De sales van Just Dance komen vooral van kleine kindjes of dans fans, niet van echte gamers. Daar hoef je je ”faith in the gaming community” niet voor te verliezen. Da’s net zoiets als dat Pokemon, Wii Sports en Mario games veel sales hebben. Niet door de ”hardcore” gamers, maar door de minder serieuze, vaak jongere gamers