Vorige maand dook het nieuws op dat de Xbox One-versie van Call of Duty: Ghosts op 720p native resolutie draait en de PlayStation 4-versie op 1080p. 1-0 voor de PlayStation 4 zou je denken. Toch lijkt het erop dat Call of Duty: Ghosts niet helemaal soepel draait op de next-gen console van Sony.
Het embargo op reviews van de next-gen versie van de game is verlopen en via diverse bronnen duiken berichten op dat de PS4-versie van Ghosts last heeft van framerate-problemen. De Xbox One-versie zou hier geen problemen mee hebben. Overigens wordt er ook gemeld dat ontwikkelaar Infinity Ward momenteel hard werkt aan een patch om de problemen te verhelpen, dus de kans is groot dat de geconstateerde problemen niet lang aan de orde zijn.
Call of Duty: Ghosts verschijnt voor de PlayStation 4 en Xbox One zodra de consoles in de winkels liggen.
PC gamers hebben ook framerate-problemen. Systeem eisen zijn even hoog als Battlefield 4, Crysis 3 etc.
6GB ram wordt er gevraagd, met minder ram kan je niet spelen terwijl dat de tests tonen dat de game eigenlijk minder dan 2GB gebruikt. Ze moeten leren optimaliseren.
PS4 heeft er dus niets mee te maken. Battlefield 4 en Killzone: SF draaien stabiel. Waarom zou deze console problemen hebben met een engine uit playstation 2 tijdperk 😛 Het enige reden dat de spel stabiel is op xbox 360 en One is dat de xbox de basisplatform is voor call of duty games.
Leuk dat ze snel met een patch komen voor de CoD liefhebbers op PS4
Die 6gb en de hoge eisen die gesteld worden zijn alleen maar gemaakt om de hype over die zogenaamde next gen engine te vergroten. Grote BS dus. Cod ghosts ziet er niet uit en speelt zoals ik het hoor ook ruk.