Xbox One-versie Call of Duty: Ghosts ondersteunt Kinect

Eric Hirshberg, de baas van Activision, heeft bevestigd dat spelers via Kinect stemcommando’s kunnen geven in Call of Duty: Ghosts. Volgens hem zal dit ”de gameplay beter maken”.

Hirshberg zegt enthousiast te zijn over de functies van Kinect en in het bijzonder het gebruik van stemcommando’s, iets wat we in de Call of Duty-serie nog niet eerder zijn tegengekomen. Hirshberg vertelt:

I thought that the demo they did with the voice commands on television, the instant changing between games and music, was really compelling. You’ll see more of this coming from us as we get closer to the launch. Obviously, we didn’t reveal that element today. We just mentioned it. But we’ve always made sure that we don’t just use new technology for novelty’s sake. We always make sure that it makes the gameplay better. In this case, we think it will.
Met de nieuwe generatie spelcomputers in het vooruitzicht zal de focus tijdens de ontwikkeling vooral op de nieuwe consoles liggen. Toch, zo stelt Hirshberg ons gerust, zullen de Xbox 360- en PlayStation 3-versies geen ondergeschoven kindjes worden:
We wanted to make sure that the game for the current generation was also a spectacular experience, the best possible experience on current hardware. At least this year, and probably beyond, there’s going to be a sizable percentage of people who will be playing this game on the current generation. We want to deliver a superb experience there, too. Because of that, we made the decision early on to have the same development team create the game for both generations. We didn’t want to outsource the current generation or treat it like a port. Also, the current-generation game will benefit from a lot of the ideas going into the next generation.
De eerste trailer van de nieuwe Call of Duty werd dinsdagavond tijdens de onthulling van de Xbox One getoond. We weten dat er een vernieuwde engine komt, maar veel over het nieuwe deel in de miljoenenfranchise is nog niet bekend. Hopelijk horen we op de E3 meer. Nog twee weken!

  1.   
    markvr6's avatar

    zou die hond dan ook een stok kunnen pakken op commando?

  2.   
    Goldcobra's avatar

    Xbox: Ragequit

  3.   
    NoFearz's avatar

    Voice commando’s zijn in mijn mening onnodig en totaal niet leuk om mee te werken.

  4.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Goldcobra schreef, "Xbox: Ragequit"

    Hahaha rofl, dat zou wat zijn he?! 😛

    En zou wel handig zijn als je een commando geeft zoals Xbox: Mute.

    Dan hoef je het zelf niet allemaal te doen.
    Maar het is allemaal leuk en aardig maar ik zou dat echt niet zo snel gebruiken.

  5.   
    mmx's avatar

    NoFearz schreef, "Voice commando’s zijn in mijn mening onnodig en totaal niet leuk om mee te werken."

    hierbij sluit ik mij bij aan ik heb geen zin om als een idioot te gaan zitten gillen 😡

  6.   
    FishHookz's avatar

    mmx schreef, "

    ”NoFearz” schreef, "Voice commando’s zijn in mijn mening onnodig en totaal niet leuk om mee te werken."

    hierbij sluit ik mij bij aan ik heb geen zin om als een idioot te gaan zitten gillen 😡 "

    Daarom is het ook niet verplicht, het is een optie 😉

  7.   
    Alfa Warrior's avatar

    Oeh – lekker trollen met het commando: Xbox: shut down xD

  8.   
    sthij's avatar

    Ik zie het nu al voor me onder het gamen met een voice chat op de speakers zelf Xbox watch movie of xbox go home. Ik zie de troll videos nu al op youtube verschijnen :D.

  9.   
    3333/3333's avatar

    Ik kan nog wel herinneren hoe ik als een idioot voice commando’s gebruikte in Socom op de ps2, mooie tijden! 🙂

  10.   
    Sa.'s avatar

    Commands als “Xbox home” of “Xbox mute” lijken me wel handig, omdat je dan iets minder knopjes hoeft in te drukken, maar dingen als “reload” of “pause” zijn naar mijn mening gewoon onzin, druk 1 keer op X of op start en je hebt hetzelfde effect. 😉