Als we Electronic Arts mogen geloven, is The Godfather de duurste game ooit gemaakt. Of het ook de beste game ooit gemaakt is, moet nog blijken, maar de hype is er in ieder geval al. Vandaag hebben we een nieuwe trailer waarin uitgelegd wordt dat je je wel een beetje moet gedragen, wil je de smerissen niet achter je aankrijgen. Nee, dat hadden we nog niet door!
The Godfather zal zich in de jaren 1945-1955 afspelen in de wijk Little Italy in New York. Je zal niet kunnen kiezen uit één van de personages uit de film maar een eigen maffiosi maken en daarmee respect, reputatie en geld te verdienen. Je bent vrij om te gaan en te staan waar je wilt en je kunt ook doen wat je wilt. De missies in de game zijn gebaseerd op de films (paard onthoofden en in een bed neerleggen?). Zo klim je steeds hoger in de ladder van de familie Corleone, om misschien later zelf maffiabaas te worden. De locaties kloppen ook met de films en het gezicht en de stem van Marlon Brando als Vite Corleone zullen in de game zitten, net zoals James Caan (Sonny Corleone) en Robert Duvall (Tom Hagen). Het zal voor de fans dus een feest van herkenning worden.
Andere personages onthouden de dingen die jij in het spel hebt gedaan (als ze het tenminste kunnen navertellen) en dingen die je eerder hebt gedaan hebben dus invloed op de rest van het spel.
Of The Godfather een Game you can’t Refuse wordt zullen we dus op 24 maart van dit jaar uitvinden. Het spel verschijnt op de PC, PlayStation 2 en Xbox. De Xbox 360 en PSP-versies komen hopelijk aan het eind van de zomer. Voor meer info lees je onze preview.
De ‘Cops’-trailer is 7MB groot en hier te bekijken. Meer trailers, gameplaymovies en videointerviews vind je op GameTrailers.com.
misschien ligt het aan mij of is in die laatste scene nou dat die politie mannetjes een beetje vaag lopen en schiete?
eerste post 8)
Ik vond het er inderdaad ook niet echt soepel uitzien. Er is geen soepele overgang tussen ‘lopen’ en ‘stilstaan’. Ziet er totaal niet natuurlijk uit. Hetzelfde geldt voor de manier waarop ze draaien.
😕