Tango Gameworks- gerund door voormalig Resident Evil director Shinji Mikami – heeft behoefte aan een imagoverandering. In een interview met Famitsu – getranscribeerd door VGC – heeft de levende legende aangegeven dat hij van zijn reputatie geniet, maar dat hij met Tango Gameworks uiteindelijk niet te boek wil staan als “die horror-game studio”.
Maar ja, wanneer de naam Shinji Mikami onlosmakelijk aan je studio verbonden is, is het anno nu wel een beetje vragen om die reputatie. Ik bedoel, met The Evil Within 1 en 2 heeft men niet echt moeite gedaan om dat te veranderen. Maar echt, Shinji heeft meer in zijn mars dan horror. Volgens de man zelf gaan we dat in de toekomst terugzien. Ghostwire: Tokyo is nog maar het begin.
I hope to eventually change the image that Tango Gameworks currently has. At the moment, we are still seen as a studio that specializes only in survival horror.
“Of course, it’s nice to have fans think of us as a studio with a reputation for developing survival horror games. But we also want to be viewed as a studio that can create a wider variety of games. We will be releasing more and more new games in the future, starting with Ghostwire: Tokyo, so please give us your support.”
Sterker nog, Tango Gameworks is al met een game bezig welke lijnrecht tegenover het horror-imago staat. Daar moet John Johanas – director van The Evil Within’s DLC – voor gaan zorgen. Plus, Ghostwire: Tokyo is ook geen horror wanneer je het Shinji vraagt. Tuurlijk, het speelt zich af in een verlaten stad vol wazige geesten, maar het is geen horror. Ik bedoel, bekijk de trailer hierboven. Da’s toch geen horror?
“Some people may feel that Ghostwire: Tokyo has a bit of a horror feel to it. But make no mistake, Ghostwire: Tokyo is not a horror game. It is an arcade-style action-adventure game.
“Even if I explained it like that, you might still be thinking, ‘No, after The Evil Within series?’ But it’s pure action, as you freely explore a deserted Tokyo while defeating enemies.”
Ben ik het daarmee eens? Je leest het snel genoeg in de Gamersnet review van Ghostwire: Tokyo