Review: Planet Zoo: Australia Pack

Na een Zuid-Amerika en Noordpool-pakket is het nu tijd om een ander werelddeel in het zonnetje te zetten in simulatie-game Planet Zoo. Frontier heeft hiervoor gekozen voor Australië. Het is tijd om de poepschep weer in de hand te nemen en de managerspet op te zetten – ditmaal gaan we Down Under!

Nieuwe dieren en decor

Zoals bij elk uitbreidingspakket kunnen we aan de slag met het tevreden maken en houden van nieuwe dieren. In het Australia Pack zit er één vivarium dier (de gewone blauwtongskink) en vier reguliere dieren: De überschattige koala, dingo’s, kangoeroes en de helmkasuaris. Een leuk handjevol dieren die je weer lekker op hun wenken mag bedienen. Gelukkig zitten er dit keer geen lastige motherfuckers bij zoals bijvoorbeeld de ijsberen uit het Arctic-pakket. Het zijn allemaal, stuk voor stuk, lieve diertjes die niet de halve dierentuin nodig hebben, maar soms wel wat ontsnappingspogingen doen. Maar dat is okay, het houdt het spannend.

Ook is er een grote hoeveelheid aan Australische gethematiseerd decor aanwezig. Het decor ziet er, zoals we eigenlijk wel gewend zijn van de game, prachtig uit. Enthousiaste bouwers kunnen weer lekker de handjes uit de mouwen steken om de beste en mooiste creaties te ontwerpen.

WAAR ZIJN DE KAKETOES?

Ik strijd al sinds de release van Planet Zoo voor de komst van volières in de game. Dit pakket leek mij, als crazy birb lady, de ideale kans om deze toe te voegen. Australië is flink wat inheemse papegaaien en vogel-soorten rijk. Denk bijvoorbeeld aan de kaketoe, die in Australië flink gevreesd wordt door zijn irritante neiging om alles op te vreten of stuk te maken. Daarnaast hebben we ook nog de lori’s, halsbandparkieten en rosella’s.. Maar nee, Frontier heeft deze gouden kans laten liggen. Jammer, want ook de volières en vogelshows worden vaak in reguliere dierentuinen goed bezocht. In plaats daarvan zullen we het toch maar moeten doen met enkel de helmkasuaris van dit pakket.

Nieuw scenario

Gelukkig is er bij het Australia Pack ook een nieuw scenario te spelen. Dit was bij het Zuid-Amerika pakket niet het geval en dat viel niet echt in goede aarde bij de kopers van het toch ietwat karige pakket. Maar geen zorgen, want er is niet alleen een nieuw scenario, het is ook een bijzonder scenario. Het nieuwe scenario wordt namelijk gespeeld op tijd. Dit zorgt voor extra uitdaging voor de enthousiastelingen die ‘reguliere’ scenario’s toch te makkelijk vinden. Het is de bedoeling dat je binnen het gegeven tijdsvak alle doelen bereikt. We hebben het hier niet over een paar uurtjes – Nee, binnen minder dan een uur moet je alles gefikst hebben, wil je in aanmerking komen voor een gouden medaille.

Bij deze nieuwe dlc zit één tijd-scenario. De nieuwe update bevat ook één tijd-scenario. Fingers crossed dat dit er in de toekomst meer gaan worden.

Voor tien eurootjes krijg je vijf nieuwe dieren (één vivarium, vier reguliere), flink wat nieuw, gethematiseerd Australië decor en een nieuw scenario. Hiermee geeft dit pakket meer waar voor je geld dan het Zuid-Amerika pakket, aangezien daar helemaal geen nieuwe scenario bij zat. De dieren zijn leuk en lief (Koala’s!!!) en passen goed bij het huidige aanbod. Ik jank mezelf nog steeds elke avond in slaap omdat er geen kaketoes of andere gaaien zijn toegevoegd, maar ik kan mij goed voorstellen dat dit voor de standaard Planet Zoo-fan geen dealbreaker is. Al met al een prima aanvulling op het huidige aanbod van Planet Zoo.

• Vijf nieuwe dieren
  • Mooi nieuw decor
  • Nieuw scenario dat op tijd loopt