MENU

Ghost of Tsushima past het weer aan aan je speelstijl

Het internet is in de ban van Ghost of Tsushima, mogelijk de laatste grote exclusieve titel voor de PlayStation 4. De game wordt alom geroemd, onder meer vanwege het oog voor detail dat ontwikkelaar Suckerpunch erin heeft verwerkt. In een interview met GameSpot bespreekt creative director Nate Fox één zo’n detail: het weer past zich aan aan je speelstijl.

Het was al bekend dat protagonist Jin met zijn fluit het weer kon beïnvloeden, wat voor flink wat mooie kiekjes kan zorgen. Echter, Jin beïnvloedt het weer ook met zijn daden. Naarmate je meer Ghost-vaardigheden gebruikt, zullen er meer stormen optreden. Oftewel: als je je vijanden vanuit de schaduwen bestrijdt in plaats van face to face, gaat het vaker stormen op Tsushima.

Dit is bedoeld als constante herinnering aan het duistere pad dat Jin is gaan bewandelen: van eerzame samoerai naar de duistere Ghost of Tsushima. Uiteraard word je aangemoedigd om de Ghost-vaardigheden te gebruiken: in het begin zijn de wapens van de samoerai nog wel voldoende, maar naarmate de game vordert gaat de moeilijkheidsgraad omhoog om je zo te stimuleren om de Ghost te worden.

Dit is een twist op een mechaniek uit andere Suckerpunch-games als Infamous: Second Son, waarin het verhaal substantieel veranderde als je de duistere kant opging. In Ghost of Tsushima is er niet echt onderscheid tussen goed en kwaad, dus heeft Suckerpunch het op een andere manier duidelijk gemaakt dat je niet zo eervol meer bezig bent als aan het begin van de game.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren