Grotere teksten dankzij update The Outer Worlds

Hoewel The Outer Worlds prima ontvangen werd en volgens velen een betere game is geworden dan het vergelijkbare Fallout 4, was één van de grootste ergernissen de grootte van de tekst. De teksten waren inderdaad aan de kleine kant en sommige mensen konden de opties in de game maar slecht lezen. Daar komt nu verandering in, want met de nieuwste patch van de game kun de lettergrootte aanpassen, al is het volgens sommige spelers nog steeds niet groot genoeg.

Daarnaast maakt de patch het leven in de game ook makkelijker op een aantal andere fronten. Zo is het nu mogelijk om meerdere quests te volgen op de map (godzijdank!) en is er nu support voor ultrawide in laadschermen en tussenfilmpjes. Ook is er wat aangepast aan de loot die je krijgt bij verschillende tegenstanders.

De kwaliteit van leven is in The Outer Worlds een stuk beter geworden!

  1.   
    Alfa Warrior's avatar

    En ze hadden “slechts” 5 maanden nodig om dit voor elkaar te krijgen.
    Maanden nadat de speeltijd van de game al gepasseerd is en mensen hem al lang al verwijderd hebben en door zijn gegaan met andere games.

    Tja, het toont i.e. dat ze nog wat aan de ontwikkeling er van doen.. al zitten er maar een paar man op dat project, want ik kan me herinneren dat dit al mogelijk was toen mensen wat in de config gingen klooien, wat ze nu gemaakt hebben is letterlijk een in-game manier om deze config te wijzigen, en dat live te updaten.

  2.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    @Alfa Warrior: Vind dat nog wel een aardig verschil; een config op pc aanpassen tegenover een tienstap-slider uitrollen in-engine — voor alle platformen.

    Niet iedere gamer heeft de kunde (of de middelen) om dat soort probleempjes zelf te fiksen. Lijkt me dan alleen maar goed dat ze bij Obsidian nog druk in de weer zijn om dit soort features retrospectief te ontwikkelen. Maar ja, het is wel wat laat, inderdaad.

  3.   
    Alfa Warrior's avatar

    @Tom Kauwenberg:

    5 hele maanden he, dat is nogal wat voor zo iets.

    Ik snap dat niet iedere gamer weet hoe ‘ie een config kan wijzigen – maar de developers weten dat wel en om hier 5 maanden mee te wachten, terwijl veel gamers er over geklaagd hebben… ik vind daar wat van.

  4.   
    MaTriXX's avatar

    5 maanden of niet ik kan er nu eindelijk aan beginnen want met mijn zicht was dat niet mogelijk, het wachten heeft dus wat opgeleverd.

  5.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    @Alfa Warrior: Ik weet het niet, man. ’t Voelt een beetje laf om nu dan te reageren met “ga jij maar eens een complete game retrospectief aanpassen over vier platformen aanpassen in minder tijd”, maar daar komt het wel op neer.

    Zoals ’t klinkt, is het één programmeur geweest, die het dus in drie maanden tijd geflikt heeft. Nee, is niet razendsnel, maar het zal vast een reden hebben.

    ’t Is ook niet mijn vakgebied — dus ik weet niet hoe reëel het precies is om dit sneller/beter te doen, maar het voelt wel altijd als makkelijk praten voor pc-gamers met een beetje technische kennis. “Ja, als ik toch een .txt-bestandje aan kan passen in twee minuten, kunnen jullie toch wel een gigantische multiplatformgame perfect krijgen?”