Amy Hennig – director en schrijfster van onder andere Uncharted 1, 2 en 3 en de geannuleerde Star Wars-game van Visceral– heeft besloten om in samenwerking met Skydance Media een eigen ontwikkelstudio op te richten. Samen met oud EA-collega Julian Beak gaat ze zich vooral richten op het ontwikkelen van verhalende games die zowel traditionele gamers als non-gamers moeten bekoren.
In een door Skydance vrijgegeven persbericht laat diens CEO David Ellison weten dat Hennig en Beak vooral zijn aangetrokken “omdat het landschap van interactieve media constant verandert en Amy en Julian creatieve en visionaire leiders van deze evolutie” zijn, iets waar EA wellicht anders over leek te denken gezien de uitgever zowel de Star Wars-game annuleerde en ook gelijk Visceral sloot. Sindsdien heeft Hennig dan ook haar banden met EA gebroken. Bij Skydance Media – het bedrijf achter films als Mission Impossible Fallout, Gemini Man en Terminator: Dark Fate – viel de daarentegen direct op haar plek gezien ze daar, volgens eigen zeggen, met gelijkgestemde mensen kan werken die in haar werk geloven.
Thrilled to announce that I’m joining the Skydance creative team in a venture to explore new frontiers in interactive storytelling! https://t.co/TFgRK2iYen
— Amy Hennig (@amy_hennig) 18 november 2019
Waar de twee oud-EA gedienden zich exact mee bezig gaan houden is nog niet helemaal in kannen en kruiken, al heeft Hennig wel te kennen gegeven dat zij vooral de rol van ‘interactieve showrunner’ zal gaan vervullen. Beak zal zich meer bezig gaan houden als uitvoerend producent binnen de kakelverse studio, waarvan Hennig ook gelooft dat deze nooit heel erg groot gaat worden. Ze ziet dan ook liever dat het team ‘klein en gefocust’ blijft op het produceren van kleinere, verhaalgedreven titels.
Verhaal gedreven games voor, onder andere, non-gamers. Dan verwacht ik een soort TellTale of Life is Strange-achtige games. Waarbij je niet af kan, niets fout kan doen en altijd progressie maakt. Daar denk ik aan als het een kleine en gefocust team moet blijven. Dat is prima voor mensen die dat mooi vinden, maar persoonlijk niet mijn kopje thee.
@Anoniem-505242667: okay hier ben ik het zeker mee eens laten ze maar een nieuwe story maken net zoiets als ucharted i p v een fluttige story game
Uncharter klinkt alleen maar alsof iemand de verkeerde koers bepaalde
Nice!
@Anoniem-1761948152: scherp! Is inmiddels aangepast.
Zou wel een leuk concept kunnen zijn voor Amy’s nieuwe studio, dat Uncharter…