Gisteren werd met veel heisa bekend dat Nintendo is aangeklaagd wegens een ontwerpfout van de Joy-Con-Controllers en Nintendo had er geen passend antwoord op. Tot nu.. Nintendo heeft een officiële reactie gegeven op de rechtszaak die is aangespannen tegen het bedrijf. Nintendo adviseert eigenaren van de Switch om de klantenservice te raadplegen.
Tegen nieuwswebsite Kotaku zegt een woordvoerder van Nintendo dat het bedrijf trots is op het maken van goede kwaliteitsproducten en dat het constant verbeteren ervan ook hoog in het vaandel staat:
“At Nintendo, we take great pride in creating quality products and we are continuously making improvements to them.”
Op de hoofdpagina van de klantenservice van de Amerikaanse website van Nintendo staat inmiddels een directe link voor klanten die problemen ervaren met de controllers. Verder moedigt Nintendo aan om zeker een ticket te openen:
“We are aware of recent reports that some Joy-Con controllers are not responding correctly. We want our consumers to have fun with Nintendo Switch, and if anything falls short of this goal we always encourage them to visit http://support.nintendo.com so we can help.”
Of Nintendo Nederland ook extra maatregelen neemt, is op dit moment niet bekend. Heb jij last van de problemen? Laat het ons zeker weten in de reacties!